Faglærere ved bluesstudiet

Du vil gjennom hele studiet få veiledning av Little Stevens Bluesschools lærerteam, og de norske blues-artistene Knut Reiersrud og Amund Maarud vil holde mesterklasse i høst- og vårsemesteret.

Trond Ytterbø – Gitar

Trond Ytterbø. Foto.
Musiker/komponist/tekstforfatter. Registrert på TONO med 136 komposisjoner. Etablert Notodden Bluesband (NBB) i 1979.

Blues Awards nominert for plata: ”Prescious Little” sammen med Jeremy Spencer. LOs kulturpris 2012 Notodden bluesfestival. Bluesprisen for 2005.

Bård Gunnar Moe – El-bass

Bård Gunnar Moe. Foto.Union Bluesband(1998), Spoonful of Blues, Rita Engedalen, Sidiki Camara Band, Celio de Carhvalo, Kossa Diomande, Tore Brunborg, Jørund Fluge Samuelsen, Monika Norli, Frode Alnæs, Big Mama Allpax, Maiilma, Earl Thomas, A Primal Spirit, Notodden Supersession, Rob Waring.

Studiotekniker i Audioskop (Odd Nordstoga, Henning Sommero, Unni Boksasp, Jon Anders Halvorsen, Guro Von Germeten, Jan Toft, Tom Roger Ådland).

Musikklektor ved Universitetet i Sørøst-Norge.

Olaf Olsen – Trommer

Olad Olsen. Foto.Fast medlem i gruppen Big Bang.

Spilt med Todd Rundgren, Tommy Tokyo, Stein Tore Bjella, Tim Christensen(DK), Bran Ferry, Terje Rypdal, Per Jørgensen, Elvira Nicolaysen, Todd Terje, Monika Heldal, Claudia Scott, Bugge Wesseltoft, Bjørn Klakeggs Needlepoint, og Frøkendal.

Espen Fjelle – Orgel & Piano

Espen Fjelle. Foto.
Fra Notodden. Spiller i Kåre Virud Band og i Norsk Utflukt (m/forfatter Lars Saabye Christensen).

Har spilt og turnert med Ike Turner, Jimmy Witherspoon, Robben Ford, Lowell Fulson, Bernie Marsden, Webber Ford Band, James Armstrong, Roy Gaines, Alan Haynes, Louisiana Red, Earl Thomas, Knut Reiersrud, Sven Zetterberg, Kristin Berglund m.fl. Mottok Spellemannspris i 2005 sammen med Kåre Virud Band for plata «Ild & vann».

Var med å etablere Notodden Blues Festival i 1988, hvor han også var daglig leder frem til 2000. Nå ansatt i Europas Blues Senter og leder for Notodden Blueseum og Juke Joint Studio.

Jostein Forsberg – Musiker og festivalsjef

Faglærer ved bluesstudiet Jostein Forsberg. Foto.
Jostein Forsberg er ansatt som festivalsjef for Notodden Blues Festival, Norges største bluesfestival og allment kjent som europas beste bluesopplevelse.

Forsberg er musiker, låtskriver og tekstforfatter. Hovedvirke som musiker er for tiden som vokalist og munnspiller i bandet Spoonful Of Blues som han har  gitt ut fem selvproduserte album med. Forsberg er også medlem av bandet Bluestown Kings. Bluestown Kings har ett selvprodusert album. Jostein Forsberg har også en fortid som vokalist, munnspiller og låtskriver i bandet The R&B Express. Med The R&B Express var han med på å gi ut to album.

Jostein Forsberg har erfaring som plateprodusent og medprodusent av flere album med internasjonale artister. Mest betydningsfullt av disse er nok albumet Chikadelic med Mississippi-artisten James «Super Chikan» Johnson. Albumet ble kåret til det beste tradisjonelle bluesalbumet i USA det året den kom ut av den amerikanske bluesorganisasjonen Blues Foundation. Ellers har han spilt på og/eller produsert plateutgivelser som inkluderer musikere som Pinetop Perkins, David Honeyboy Edwards, Snooky Pryor, Louisiana Red, Lazy Lester, m.fl.Jostein Forsberg har styreverv i European Blues Union og amerikanske The Blues Foundation.

Åste Hunnes Sem

Åste Hunnes SemArtist, korist og sanglærer i studio, på livekonserter, festivaler, plateutgivelser og TV-opptredener. Aktuell med egn utgivelse; Songs and Spirituals

Koret for Mira Craig, Big Bang, Warlocks, Silje Nergaard, D’Sound, Noora Noor, Bjarne Brøndbo, Jahn Teigen, Jan Werner, Jan Toft, Norske menn i hus og hytte, Monroes/Ravi, Alejandro Fuentes m fl. Opptrådt på Sommeråpent, Vg-lista topp 20, God Morgen Norge, Senkveld med Thomas og Harald, Idrettsgallaen, deltaker i Melodi Grand Prix( Åste og Rikke), Beat for Beat i flere sesonger, Notodden Bluesfestival, Moldejazz, Føling i fjæra, Ekstremsportveko, Døgnvillfestivalen, Skånevik Bluesfestival, Hamar Musikkfestival, Festningskonserten, Forsvarskonserten m m.

keyboard_backspace Vil du vite mer om bluesstudiet og søke om opptak?