Populærvitenskapelige foredrag på Ringerike – dag 1

Forskere ved campus Ringerike strekker seg for å gjøre forskningen sin tilgjengelig for et bredt publikum. Bli med på en serie kjappe og høyst relevante foredrag.


16 Sep

Praktisk informasjon

Program fra 12:15 – 13:00

  • Are consumers’ decisions influenced by Corporate Social Responsibility? ved Chen Chen,  stipendiat på vårt doktorgradsprogam i markedsføringsledelse

    Chen forsker på organisasjoner som er opptatt av å ta et samfunnsansvar (på engelsk: CSR – Corporate Social responibility), og om vi forbrukere er opptatte av å velge produkter eller tjenester fra selskaper som har fokus på dette.
     
  • Kampen mellom Stortinget og Høyesterett, ved Tor-Inge Harbo, professor i rettsvitenskap
     
  • Why Most Innovations Fail: How Can Companies Help Consumers Learn About and Adopt Innovations? ved Ajmal Hafeez, førsteamanuensis i markedsføring

    Ajmal har forsket på helt nye produkter som vi forbrukere verken kjenner til eller forstår. Hvordan skal et selskap markedsføre et produkt som er helt nytt?  
     

Program for tirsdag 17. september

Program for onsdag 18. september

Program for fredag 20. september