Emma har egen mentor under studiet

Student Emma Moberg og mentor Lars Lund-Roland har funnet tonen. Foto: Caroline Bækkelund Hauge, NRK

Emma Moberg studerer økonomi og ledelse på HSN, og har fått næringslivsleder Lars Lund-Roland som mentor under studiet.

– Vi snakker om hvordan vi skal bygge nettverk, hvordan jeg skal jobbe mot det jeg vil ha som jobb i fremtiden, hvilke eventuelle personer jeg skal kontakte, og hvordan jeg skal gå frem i et møte med dem.

Det forteller Emma Moberg til NRK Buskerud. Hun studerer økonomi og ledelse, med fordypning i strategi og kompetanseledelse.

Hennes mentor heter Lars Lund-Roland. Han har arbeidet 30 år som leder og toppsjef, og er en viktig støttespiller for Emma. De to møtes på den samme kafeen på campus Drammen hver 14. dag.

– Først og fremst har vi mentorordning fordi vi tror at det er viktig å gi studentene nærkontakt med det arbeidslivet de skal ut i etterpå. Mentor er ofte en person som har vært ute i arbeidslivet i mange år, forteller arbeidslivskoordinator Trond Østgaard ved HSN.

Hør radio-innslaget på NRK Buskerud

Les hele reportasjen hos NRK Buskerud

Les også:

Se vårt studietilbud innen økonomi, ledelse og innovasjon!

Vil du lære å utvikle og lede mennesker og virksomheter, eller bygge opp din egen bedrift? Vil du spesialisere deg innen økonomi, markedsføring eller innovasjon? Eller kanskje eiendomsmegling er noe for deg? Mulighetene er mange, og du kan også fortsette studiene med master- og doktorgrad.