Fyll tiden med mer enn studier

Tre personer med sukkerspinn på stand. Foto: Ragne B. Hvidsten
Konsert- og kulturscenen EnergiMølla ønsker seg flere frivillige og lokket studenter med sukkerspinn. Fv Kjetil Lurås, Regine Løvås og Ingvild Kristiansen.

Sukkerspinn eller popcorn, smaken er forskjellige og fritidsinteressene likeså. Lokale lag- og foreninger presenterte seg for studentene på campus Kongsberg 22. august.

- Vi har en stor stab med frivillige og mange av dem er studenter og ønsker oss flere, forteller daglig leder ved EnergiMølla, Ingvild Kristiansen.

Det kan være viktig å fylle livet sitt med mer enn forelesninger og pensum når en er student. Fritiden og fritidsaktiviteter er en viktig del av det å være student og standene viste at tilbudene er mange og varierte, blant annet var en klubb for brettspillinteresserte, en rekke idrettstilbud, sjakk, Røde Kors og musikk korps representert.

Som frivillig på musikk- og kulturscenen EnergiMølla kan du velge mellom mange oppgaver.

- Jeg er arrangement vert og det betyr at jeg har ansvaret for ett arrangement fra A til Å. Jeg ønsker artister velkomne, passer på at arrangementet går som det skal og sikrer at lokalet er ryddig og reint når vi går hjem, forteller Regine Løvås, optometristudent ved USN.

- Det er veldig moro å jobbe på EnergiMølla. Vi er ca 40 studenter som jobber frivillig her. Arbeidsområdene er mange. Noen jobber i bar, noen med lys og lyd og andre selger billetter. Som frivillig får du ikke lønn, men du kommer gratis inn på de fleste arrangementene og du får erfaring på CVen, sier hun.

Lurer du på hvilke tilbud som finnes på din campus, kan du begynne å lete på campussidene.