Glimt fra årets studentrevy

Skuespillerne Nadia Klaveness (til venstre), Oskal Nikolai Lilleås og Helene Økland lærte mye av å jobbe med studentrevyen.

Gikk du glipp av årets studentrevy på Bakkenteigen? Her ser du noen glimt fra revyen.

Studentene holder godt i revytradisjonen ved Bakkenteigen. 11. april kunne Vestfold Studentsamfunn og Bakkenteigen kulturhus presentere «Soria Humoria» på kulturhusscenen –  en helaften med show og latter.

HSN-rektor fremstilles som Espen Askeladd på scenen.

– Kjempegøy å være med på revyen. Arbeidet har kanskje gått litt utover studiene, men all jobbingen har vært verdt det og studiene har gått seg til underveis. Vi har lært mye om organisering, planlegging, samarbeid, fremføring, spontanitet og improvisering, sier Nadia Klaveness, Oskar Nikolai Lilleås og Helene Økland (fra bildet øverst).

Ni studenter, studentkoret og studentbandet fra campus Vestfold figurerte på scenen under tre forestillingskvelder i uke 15.

I år handlet revyen om universitetsdrømmen pakket inn som et norsk folkeeventyr på scenen med humoristiske sketsjer og mye sang, musikk og dans.

Som seg hør og bør i en studentrevy ble det noen spark oppover, men levert som godhjertet humor. HSN-rektor Petter Aasen ble fremstilt som eventyrfiguren Espen Askeladd på sin vandring mot å bli et universitet. Garantert trim for lattermusklene!

La oss håpe at også neste års studentkull holder i revytradisjonene ved Bakkenteigen.

Se video fra forestillingen

Disse studentene var med på scenen:

• Oskar Nikolai Lilleås (23), lektor historie
  • Helene Økland (22), lektor historie
  • Markus Stuksrud (22), lærerstudent 5.-10.
  • Camilla Berg (28), «altmulig-student», årstudium historie for øyeblikket
  • Pål Marcus Alvestad (23), bachelor i historie
  •  Anne-Marie Fuglevik Sagen (27), lærerstudent 1.-7.
  • Linnea Sofie Listrøm (20), bachelor i sosiologi
  • Nadia Klaveness (19), bachelor i sykepleie