Andreas Espolin Johnson går fjerdeåret på lektorutdanningen i norsk ved Universitetet i Sørøst-Norge (USN). Ved siden av studiene har han i vår jobbet som læringsfasilitator for en studentgruppe, og har mye positivt å si om jobben.
Nå har du mulig til å sikre deg deltidsjobben som student. USN søker i disse dager læringsfasilitatorer i 86 emner. Søknadsfristen er 10. juni.
– Jobben som læringsfasilitator er veldig givende. Jeg blir kjent med andre studenter og bedre kjent med meg selv. Gjennom å bidra til at andre lærer pensum, har jeg også blitt kjent med faget på en dypere måte. Det får jeg bruk for senere i karrieren, sier Andreas.
LES MER: Fantastisk jobbmulighet for studenter
Søker læringsfasilitatorer i 86 emner
USN har i vår lyst ut 150-200 stillinger som læringsfasilitatorer. Per 1. juni har allerede nesten hundre studenter søkt, og du har fortsatt mulighet til å få drømmejobben.
Universitetet ønsker læringsfasilitatorer i hele 86 emner. Har du tatt et av dem og fått karakteren C eller bedre, kan en bra betalt, sosial og lærerik jobb bli din til høsten.
– Å jobbe som læringsfasalitator er også veldig fleksibel. Jeg kan selv velge hvilket tidspunkt studiegruppa skal møtes på. Å være læringsfasilitator passer perfekt som en deltidsjobb ved siden av studier, sier Andreas.
Her er noen av emnene som trenger læringsfasalitator:
- Markedsføringsledelse
- Sykepleievitenskap
- Barns utvikling, lek og læring
- Anatomi, biomekanikk og bevegelsesanalyse
- Internasjonal politikk
- American studies
- Databaser
LES MER: Hvordan bli læringsfasiliatator – informasjon og søknadsskjema
Jobber for et sosialt og trygt læringsmiljø
Som læringsfasilitator i OLA-ordningen har Andreas jobbet for å skape et sosialt og trygt læringsmiljø slik at studentene skal forstå bedre og lære mer.
Studiegruppen til Andreas har møttes to timer i uka og jobbet med oppgaver, diskutert ulike temaer og lært av hverandre. Gruppen fungerer som en vanlig kollokviegruppe, men med fastere rammer. Som læringsfasilitator lager Andreas et opplegg i forkant av hvert møte basert på studentenes behov.
Andreas presiserer at andre læringsfasilitatorerer kan velge å ha et annet opplegg. Han mener USN har et godt opplegg for å gjøre læringsfasilitatorene trygge i jobben sin:
– Vi står ikke alene. Læringsfasilitatorene møtes jevnlig. Da utveksler vi erfaringer, lærer nye metoder eller får flere verktøy som vi kan bruke for å tilrettelegge for læring i studiegruppene våre, forteller han.
Nå har Andreas fått jobb som koordinator for høstens læringsfasilitatorer på Fakultet for humaniora, idrett og utdanningsvitenskap. Sammen med foreleserer gleder han seg til å legge til rette for nye studentgrupper til høsten.
LES MER: OLA – Onboarding Learning Alliance