Mintes Maren og Louisa med stillhet

Mange var samlet til to minutters stillhet på campus Bø. Foto: USN
SØRGET: Mange var samlet til to minutters stillhet på campus Bø. Det danske og norske flagget var firet til halv stang. (Foto: Elisabeth Fleseland/USN)

USN mintes de to drepte studentene Maren Ueland og Louisa Vesterager Jespersen med to minutters stillhet 7. januar. På deres campus i Bø var mange preget.

Alle campuser ble stille klokken 12. I Bø samlet studenter og ansatte seg på plassen foran inngangen. Det danske og norske flagget var på halv stang. Mange medier var også tilstede.

Instituttleder Annette Bischoff innledet med å si noen ord til alle de fremmøtte. Blant dem var studentene som gikk i klasse med Maren Ueland og Louisa Vesterager Jespersen. De hadde sin første dag tilbake på campus etter juleferien.Minnebordet ved campus Bø. Foto

– Det er et nytt semester, og vi skal vende tilbake til hverdagen. Men to av studentene våre kom ikke tilbake. Det som har skjedd har beveget oss alle dypt. Før vi går i gang med semesteret skal vi minnes to fantastiske jenter, Maren og Louisa, sa Bischoff.

Inne i vestibylen stanset mange foran bordet med lys og bildene av de to, og tok seg tid til å skrive i kondolanseprotokollene.

Det var mange som holdt rundt hverandre, og mange som gråt på campus Bø denne dagen.