Pop-up trenden kommer til Vestfold

Foto: Julie Moon Fjell - Vestviken24.no - Gruppebilde av deltakere i artikkelen.
– Tønsberg er jo regionens handlehovedstad, sier Cecilie B. Sørumshagen (t.v.), daglig leder i Tønsberg Sentrum. Sammen med Øystein Sandtrø, næringssjef i Tønsberg Kommune og Birgit Solem (t.h.) ved Høgskolen i Sørøst Norge har hun satt i gang et forskningsprosjekt om pop-up butikker. Tone Krüger (i grått), salgssjef ved Færder Mikrobryggeri, er en av dem som har sagt ja til å bli med på prosjektet.

I verdensmetropoler som New York og London er "pop-up" forretning et kjent begrep. Nå kommer trenden til Tønsberg med hjelp fra HSN.


Tekst og foto: Julie Moon Fjell, Vestviken24.no

Denne høsten vil handlebyen utvikle opplevelseshandelen med en rekke pop-up butikker; forretninger som settes opp for en midlertidig utsalgsperiode.

Pop-up butikkene vil være hovedfokuset for et forskningsprosjekt som settes i gang av Tønsberg Sentrum, Tønsberg Kommune og Høgskolen i Sørøst Norge.

Birgit Solem, Førsteamanuensis ved Høgskolen i Sørøst Norge sier at i forskningssammenheng er dette et helt unikt samarbeid. Studentene skal følge besøkstall og omsetning, og evaluere verdien av pop-up forretninger i salgs- og markedsføringssammenheng.

– Det må være første gangen dette med pop-up er satt i system på denne måten og følges så tett med effektmålinger, sier hun.

Denne teksten er et utdrag hentet fra Vestviken24.no.  Les hele artikkelen her