Stort bildegalleri og videoinnslag: Åpen dør 2018

Åpen Dør campus Notodden, estetiske fagdager. foto.
Estetisk: Under estetiske fagdager på campus Notodden ble Åpen Dør arrangert, der ansatte og studenter viste frem sine verk til besøkende. Foto: Stian Kristoffer Sande.

- Instituttets ansikt utad, sier nestleder for Institutt for estetiske fag.

8. og 9. mars arrangertes Åpen dør under estetiske fagdager 2018 på campus Notodden. Lokalsamfunnet og flere videregående klasser ble tradisjonen tro invitert til campus for å gå på visninger.

– Åpen dør er viktig, og er blitt instituttets ansikt utad, sier Morteza Amari, førstelektor og nestleder ved Institutt for estetiske fag.

Han beskriver campus som levende og pulserende under fagdagene, og sier man tar sikte på å ha det slik oftere.

– Det er ikke mange møtepunkter mellom Høgskolen og lokalsamfunnet ellers i året. Vi har ambisjoner å bli enda flinkere til å knytte oss enda nærmere til lokale kulturaktører og stimulere til mer samarbeid. Vi får besøk av barnehager og skoler og er det vil gjøre oss mer bevisst på vårt samfunnsansvar i det henseende.

Utstillinger under Åpen Dør 2018 - Estetiske fagdager på campus Notodden