USN på plass på Arendalsuka

Leder for USN Partnerskap Duy Tho Do er på plass på USNs stand i Arendal.  Foto
Leder for USN Partnerskap Duy Tho Do er på plass på USNs stand i Arendal.

I samme uke som studiestart gjennomføres ved Universitetet i Sørøst-Norge, stiller Norges nyeste universitet opp på Arendalsuka for aller første gang.

-   USN har en profsjonsrettet, arbeidslivsorientert og samfunnsrelevant hovedprofil. Derfor er det viktig for oss som en av de største institusjonene innenfor høyere utdanning, å delta på en arena som setter sentrale samfunnsspørsmål på den politiske dagsorden, og hvor vi kommer i dialog med nasjonale aktører innenfor politikk, organisasjons- og arbeidsliv. Årets program har mange relevante tema for USN og våre faglige satsinger, sier USN rektor Petter Aasen.

Arendalsuka startet opp i 2012 og er en politisk møteplass der aktører innenfor politikk, samfunns- og næringsliv møtes for debatt og utforming av politikk.

USN er langt ifra den eneste utdanningsinstitusjonen som deltar. Universitetet i Agder, OsloMet, Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Universitet i Bergen, Universitetet i Oslo, Universitetet i Tromsø – Norges arktiske universitet, Høgskolen i Innlandet og Høgskolen på Vestlandet er også til stede.

USN på stand

USN deltar med egen stand. I tillegg deltar en rekke USN-forskere i ulike debatter og arrangement. Temaene på standen varierer gjennom uka:

Mandag 13.8 - USNs industrimaster – som er unik i Norge
Tirsdag 14. 8 - Autonome systemer
Onsdag 15.8 -  Forskning-, utvikling- og innovasjonseksperter
Torsdag 16.8 - USN Partnerskap. USNs ledere kan treffes på standen
Fredag   17.8 - Nasjonalt senter for optikk, syn og øyehelse inntar standen

Forskere fra USN deltar på disse debattene og arrangementene:

Se hele programmet for USN på Arendalsuka.