Informasjon om krigen i Ukraina

Ukraina flagg

Russland har invadert Ukraina. Her finner du løpende informasjon til våre studenter og ansatte.

USN fordømmer krigen, og slutter seg til Universitets- og høgskolerådets uttalelse som sier at invasjonen av Ukraina er et grovt brudd på folkeretten.

Les rektor Petter Aasens blogginnlegg

Russland har invadert Ukraina, og det er krig på det europeiske kontinentet. Studenter og ansatte på USN blir berørt av dette. Noen har sitt hjem i Ukraina eller Russland, andre har familie og venner der. Alle er berørt av utryggheten som krigen medfører.

USN har for tiden ingen studenter eller ansatte som befinner seg i Ukraina. Vi oppfordrer alle til å følge UDs reiseråd.

Strammer inn kunnskapssamarbeidet med Russland

Kunnskapsdepartementet har suspenderet all dialog med russiske myndigheter, og bedt om at avtaler mellom norske og russiske forsknings- og utdanningsinstitusjoner i hovedregel legges på is.
Les pressemeldingen fra Kunnskapsdepartementet.

Trenger du noen å snakke med?

SSN Helse er åpent mandag til fredag kl. 8.00-15.30. Du kan bestille time på nett. Helse - SSN

Hvis du ikke har norsk personnummer eller norsk telefonnummer, ta kontakt med avdelingsleder i SSN Helse, Kristin Maute: kristin.maute@ssn.no eller på telefon 31 00 84 50, så ordner hun en samtaletime til deg.

Studentprestene Pernille Astrup og Kristian Gotehus Køhn er tilgjengelige for deg. Pernille kan nås på telefon 474 01 110, og Kristian på 900 74 770.

Studentprestene ved USN inviterer også alle som ønsker å være med til støttegruppe. Ta kontakt med Kristian hvis du ønsker å delta.