- Veldig bra start for nytt studenthus!

Marius Sunde og Thomas Dyrland. Foto
Marius Sunde, leder for Studentsamfunnet i Grenland, og studentsrådsleder Thomas Dyrland.

- Det var rundt 350 mennesker her. Veldig bra start, sier leder av Studentsamfunnet i Grenland, Marius Sunde, etter åpningen av det nye studenthuset på campus Porsgrunn.

Det skjedde lørdag kveld.

- Og alt fungerte, legger han til.

Med fullt lydtrøkk fra Erik og Kris under åpningskonserten fikk det nye studenthuset også vist seg som ypperlig konsertlokale.

Åpningen av studenthuset markerte dessuten starten på «Uka 2017» - studentenes store årlige happening.

Foruten stor og velutstyrt konsertsal med scene og backstage-lokaler er det også kro- og serveringsdisker i første etasje.

Andre etasje har både en rommelig balkong (mezzanin) ut mot konsertlokalet nedenunder, og kontorer for studentorganisasjonene.

I andre etasje er det dessuten åtte grupperom.

Byggingen av studenthuset fikk grønt lys av styret for Høgskolen i Sørøst-Norge for et drøyt halvannet år siden.