Kjartan Skogly Kversøy

Faculty of Humanities, Sports and Educational Science
Department of Culture, Religion and Social Studies
Campus Drammen (3507)
My main research interests are participation in education and research, action research, educational guidance, career guidance and practical ethics. Currently I am involved in developing an education for persons working with multicultural guidance. I have my main work connected to the master program in career guidance and in the program for violence in close relationships. I have published books, articles and research reports about participation, career guidance, coaching, resolving interpersonal conflicts, practical ethics, peer-to-peer guidance, development work, action research, group learning and social entrepreneurship for people with an intellectual disability. In 2015, I won a prize at Oslo and Akershus University College of Applies Sciences (HiOA – now Oslo Metropolitan University - OsloMet) for my work with developing INDIMICRO - Intellectually Disabled Microbankers. This is an arena for people with an intellectual disability that actively want to participate in social entrepreneurship through microfinance. In 2007, I received an award together with my colleagues at the same institution for excellent teaching in the program for coaching and guidance.

Responsibilities

Competences

CV

Publications

  • Kversøy, Kjartan Skogly (2018). Exploring Career Possibilities for People With Intellectual Disabilities. Indian Journal of Career and Livelihood Planning (IACLP). ISSN 2319-2313 Volume 7, Issue 1, December 2018 Available at: http://www.iaclp.org/yahoo_site_admin/assets/docs/5_Kjartan.13104701.pdf  
  • Kversøy, Kjartan Skogly (2018). Relevant forskning for hvem? Relevans for dem forskningen involverer gjennom utvidede muligheter for medvirkning. Forskning og forandring, [S.l.], v. 1, n. 2, p. 91-109, dec. 2018. ISSN 2535-5279. Available at: <https://forskningogforandring.dk/index.php/fof/article/view/1220>
  • Kversøy, Kjartan Skogly (2018). Like som veileder like - karriereveiledning mellom mennesker i samme situasjon. I: Kjærgård, Roger og Peter Plant (red.) (2018). Karriereveiledning for individ og samfunn (s. 229-249). Oslo: Gylendal Norsk Forlag 
  • Kversøy, Kjartan Skogly og Marit Hartviksen (2018). Samarbeid og konflikt - to sider av samme sak. Bergen: Fagbokforlaget
  • Kversøy, Kjartan Skogly (2016). Hvordan kan faget utdanningsvalg bli elevenes frirom for refleksjon, utforskning og gode valg? I: Lars Gunnar Lingås og Unni Høsøien (red.). Utdanningsvalg - identitet og danning (s. 223-234). Oslo: Gyldendal Akademisk  
  • Kversøy, Kjartan Skogly (2015). Metodeeksperimenter med radikal medvirkning i utdanning og forskning. Roskilde: Roskilde Universitet
  • Kversøy, Kjartan Skogly (2013). Etikk - En praktisk vinkling. Bergen Fagbokforlaget.
  • Kversøy, Kjartan Skogly (2013). Systematisk veiledning i lærerutdanningen med pedagogisk utviklingsarbeid som kjerneaktivitet. I: Lars Gunnar Lingås og Knut-Rune Olsen (red.). Pedagogisk veiledning (s. 118-132). Oslo: Gyldendal Akademisk.
  • Kversøy, Kjartan Skogly (2011). SØT-modellen: Fokus på endring handling og mestring. I: Eli Kari Høihilder og Knut-Rune Oslen (red.). Pedagogisk veiledning: metoder og tilnærmingsmåter (s. 88-92). Oslo: Pedlex
  • Hartviksen, Marit, Kjartan Skogly Kversøy og Jan Stålhane (2009). Medvirkning - hva, hvordan og hvorfor?. Yrkesdidaktisk kunnskapsutvikling og implementering av kunnskapsløftet i videregående skole med særlig fokus på medvirkning. Kjeller: Forskningsrapport for KIP-AF (NRF prosjekt).
  • Hartviksen, Marit, Kjartan Skogly Kversøy og Jan Stålhane (2008). Om å ta folk på alvor – Kunnskapsløftet fra ord til handling. Yrkesdidaktisk kunnskapsutvikling og implementering av kunnskapsløftet i videregående skole med særlig fokus på relevans, mening og medvirkning. Kjeller: Forskningsrapport for KIP-AF (NRF prosjekt). 
  • Hartviksen, Marit, Kjartan Skogly Kversøy og Jan Stålhane (2007). Ny kurs …eller bare nytt kurs? Yrkesdidaktisk kunnskapsutvikling og implementering av kunnskapsløftet i videregående skole med særlig fokus på relevans, mening og medvirkning. Kjeller: Forskningsrapport for KIP-AF (NRF prosjekt)
  • Kversøy, Kjartan Skogly (2004). Om formidling og forståelse i den praktiskmoralske diskursen. Hovedoppgave i filosofi: Universitetet i Oslo