Leder arbeidet med etterutdanningssatsningen "ReKomp" i forbindelse med ny strategi for kompetanseutvikling i Barnehagen: Kompetanse for fremtidens barnehage 2018-2022. Dette er en regional ordning hvor barnehageeiere-, og nettverk av barnehageeiere samarbeider om utvikligsarbeid med Universitets- og Høgskolesektoren om etterudanning basert på felles definerte lokale behov.
Kompetanse- og interessefelt er kvalitet og kompetanse i barnehagen.
Ansvarsområder
- Har bygget opp og leder satsningen på barnehagebasert kompetanseutvikling ved USN.
- Etterutdanning i Barnehage i tilknytning til regional ordning.
- Samarbeid med barnehageprofesjonen, kommuner og statsforvaltningen om kompetanseheving i TVestfold og Telemark og Oslo og Viken.
- Samarbeid internt med barnehagelærerutdanningen og forskningssenteret Sebuti.
- Samarbeid med andre Universiteter og Høgskoler samt nasjonale kompetansesentre og direktorater om etterutdanningsordningen.
- Medansvar for Erfaringskonferansen - Universitetet i Sørøst-Norge (usn.no)
Kompetanse
Bachelor i Førskolelærer
Master i Barnehagepedagogikk og Profesjonskunnskap Masteroppgave i Barnehagepedagogikk og Profesjonskunnskap «Barnehagelæreres kvalitets- og meningsskaping etter ECERS kvalitetskartlegging» i tilknytning til GoBan (Gode barnehager i Norge).
Masteremner i spesialpedagogikk
Phd-emne i applied cognitive theory tilknyttet phd-programmet; Pedres ved USN. Med fokus på å begripe begreper om kvalitet i barnehagen.
Lang erfaring fra Barnehage
Publikasjoner
- Norske barnehager må heve kompetansen blant alle ansatte og være tettere på forskningen, ifølge krav fra Kunnskaps-departementet. Her får du vite hvordan det skal gjøres. https://www.utdanningsnytt.no/fagartikkel-forste-steg-kompetanseheving-i-barnehagen/slik-kan-du-heve-kompetansen-din-i-barnehagen/219353
- Rapport om «Hvordan forholder førskolelærere seg til Regjeringens satsing på (språk)kartlegging?» (2010) https://www.barnehageforum.no/artikkel.asp?artikkelid=1671
- Artikkel om inkludering i barnehagen Barn som trenger spesialpedagogisk hjelp i barnehagen, må tilhøre barnefellesskapet (utdanningsnytt.no)