Opptakskrav – Ph.d. i personorientert helsearbeid

For å bli tatt opp I programmet må du:

1. Søke på og få en utlyst stilling som Phd-stipendiat (se ledige stillinger ved USN)

eller

2: Ha en økonomisk garanti fra din arbeidsgiver/organisasjon. En slik garanti består normalt av lønn i tre år i tillegg til dekning av driftsmidler, finansiering av arbeidsplass, veiledning og obligatoriske aktiviteter som midtveisseminar, sluttseminar og disputas. Fakultet for helse- og sosialvitenskap aksepterer ikke private midler for dette formålet.

Videre må du:

• Tilfredsstille formelle opptakskrav knyttet til grader og fagområde.
  • Ha nødvendige kvalifikasjoner I akademisk engelsk.
  • Imøtekomme krav til tilstedeværelse. Kandidater skal normal oppholde seg ved USN I minst ett år.

Søknad om opptak til programmet skal bestå av en kort og presis prosjektbeskrivelse på mellom 10 og 12 sider på engelsk. Prosjektbeskrivelsen skal inneholde

• En kort bakgrunn for prosjektet og en redegjørelse for hvordan det vil gi ny og relevant kunnskap på forskningsfeltet.
  • Klart formulerte mål, forskingsspørsmål og metode. Forventede resultater av forskningen kan også være relevant sammen med verifiserbare hypoteser.
  • En kort redegjørelse for hvordan prosjektet relateres til en personorientert tilnærming.
  • En foreløpig plan for datainnsamling (kilder, lokaliteter/kontekster og metoder).
  • En oversikt over samarbeidspartnere, deltakelse I konferanser o.l.
  • Oversikt over veiledere.
  • Etiske refleksjoner og vurderinger.
  • Litteratur og kilder.

Søknaden om opptak sammen med prosjektbeskrivelsen sendes til administrativt ansvarlig Maja Blaszczyk.