Relevance of Science Education and interest in
environmental issues among Norwegian students at 10th
grade
Development of Source Awareness in: 1:1 Classrooms: A Study of Teachers' Guidance and Efforts to Promote Students' Critical Thinking
Foreldresamtaler i kulturelt mangfoldige barnehager
Kompleks visuell litteratur i teori og praksis – en
tekstanalytisk og resepsjonsanalytisk tilnærming til sjangrene crossover bildebok og ordløs sekvensiell myldrebok
Effekt av en lese- og skriveintervensjon på språk, lese- og skriveferdighetene for et utvalg elever med lett psykisk utviklingshemming eller store generelle lærevansker
Video-based Collaborative Learning: A design study of pre-service teachers' co-construction of video-based mind maps in higher education
Bernsen, Anette Sofie
Rom for barnas stemmer. Lekemiljøer i barnas perspektiv
Brekke, Marit Lovise
Resepsjon av kvinnelege forfattarskap i norske læreverk 1860-2020
Applying the concept of foreground in multicultural mathematics classrooms
to create a strength-based learning environment
Studentaktive læringsformer i lærerutdanningen og studenters opplevelse av egen læreprosess. Hvilke muligheter gir "estetisk escape room" i samfunnsfag og pedagogikk?
Student created podcast as dialogic space and as mediator for enactments of agency in teacher education.
Dahle, Carolina
Leadership autonomy in a school for all Comparing the implementation of
inclusion policies in Germany and Norway
Metakognitive læringsstrategier i samfunnsfag
Establishing agreement on the suspect’s statement and admission of guilt: The
interactional realization of the closing phase of the police investigative interview.
Norwegian faith-based private schools and public schools: a comparative study of the
interpretation and enactment of recent learning outcomes-based policies. Lenke til disputas 8.12.2023
Effective utilization of Immersive Technologies for experimental learning in teacher education
Teacher involvement in national curriculum reform: A multi-site analysis of teachers’ curriculum making in the Norwegian LK20
På hvilken måte kan utviklingen av karrierekompetanser og profesjonsidentitet
fremmes gjennom danningsfundert gruppeveiledning?
Escape games in learning - possibilities and challenges of using escape games as a teaching method in upper secondary education
Novice teachers challenges in teaching reasoning and proving in primary school
Hansen, Ulla Irene
Tilbake til skolen. Utprøving av et systematisk tiltak/prosjekt basert på det svenske Hemmasittar programmet for å bistå elever med skolevegringsadferd tilbake til skolen
Mellomrom - En studie av kroppslighet som del av pedagogisk interaksjonskompetanse i grunnskolelærerutdanning
Children’s acquisition of the pragmatics of intonation
Karriereveiledning som hele skolens oppgave – fag og fremtid på samme arena.
En studie av kollektive tilnærminger til karriereveiledning i videregående skole
Religion og livssyn i barnehagen. En kvalitativ studie av femåringers formidling, fortolkning og forhandling av religioner og livssyn i en livssynsmangfoldig kontekst. Lenke til disputas 27.5.24
Jenssen, Line Løbben
Stimulating ethical leadership in schools - an educational study based on blended learning, including web-based tailored feedback
Jermstad, Linnea K.
Minority language students in teacher education. Barriers to diversity and success.
Klassefellesskapets betydning for de yngste elevenes læring
Hvordan kan forskningssirkler som strategi for veiledning og kollektiv læring bidra til kompetanseutvikling i skolen?
Cooperative learning in multicultural school. Lenke til disputas 29.4.2024
Multilingual raising in early childhood. Et prosjekt om stimulering av flerspråklig utvikling. Lenke til disputas 24.4.2024
Danning for demokrati i lærerutdanningen
An action research project on how Physically Active Learning is constituted
within a school climate
En pedagogisk lederrolle for fremtiden i lys av Regionalordning for
kompetanseutvikling (ReKomp)
Uses of history in Norwegian and Swedish upper secondary schools, approximately 1920–1960
På jakt etter danningens kår i barnehagen
Fleirspråklege doktorgradsstudentars lunsjpraksisar og andrespråkskommunikasjon i akademia
Tverrestetiske læreprosesser i grunnskolelærerutdanningen
Nicolaysen, Mona
Barns estetiske ytringer. Materialbevisshet i pedagogiske virksomheter
Nordmo, Anders
A new national identity? Traces of nation-building in school textbooks in Norway and The Netherlands in the post war area
Oca, Lis Montes de
En undersøgelse af kollektive vejledningsformer i højere uddannelse - betydning for læring, aktiv deltagelse og professionsforståelse
Oo, Aye Thida
Teachers' Perspectives and Practices on Play-Based Learning and Coping and Resilience Skills During the Transition to School in Norway: A Critical Realist Examination
Pardali, Eirini
A comparative study of physically active lessons at schools from a children's
perspective in Norway and Estonia
Pasanha; Shanthi Getta
A closer look into migrant students' mathematical experiences and storylines
Perlander, Annika
Patterns of interactions in newly graduated teachers classrooms when communicating mathematical reasoning
Rodriguez, Mira Cataya
Pedagogical practices for developing life skills and intercultural understanding in religious education
Pedagogiske praksiser for livsmestring og interkulturell forståelse i KRLE
Rubilar, Kristine
Tverrfaglig profesjonsutvikling gjennom samarbeid mellom lærerutdanning og praksisfeltet
Sanda, Anne Marte
Gjensidige ledelsespraksiser i barnehagens profesjonslæringsarbeid
Selmer, Camilla Rød
Unge med nevroutviklingsdiagnoser: levekår, offentlige tjenester og prognoser
Skeie, Marie
Hvordan iscenesette for barns ytringer gjennom kunst?
Slabikowska, Hanna Zdziarska
Bruk av visuelle representasjoner og deres rolle i matematisk resonnement i utforskende matematikkundervisning med fokus på begrepsforståelse
Slåtto, Anette Vaage
Karriereveiledning av nyankomne flyktninger i Norge
Strøm, Ann Kristin
Noticing to learn: Towards a dialogic stance in teacher students
Støren, Kristin
Deeper learning – How?
Sundberg, Rikke Axelsen
Leadership autonomy and assessment: Decision-making, control and risk in
Norwegian and Swedish local education authorities and schools
Syverud, Marte Søve
What characterizes oral examinations i Norway, and what can video recordings of authentic oral examinations reveal about oral exams as assessment form?
reveal about the validity of the examination and the assessment?
Tórrez, Nahúm
A comparative study of two series of textbooks used for the teaching of English in Nicaragua and Norway
Ulriksen, Line Britt
Reading instructions for children with intellectual disabilities with complex
communication needs who require alternative and augmentative communication
Undrum, Linda
Kritisk literacy og sosiale medier. En utforsking av multimodale tekster og tekstpraksiser på Instagram og hvordan de kan inngå i norskfagets arbeid med kritisk tilnærming til tekst
Vonen, Maria Njølstad
A conversation analytic approach to teacher-student interaction and assessment in oral examinations in Norway. Lenke til disputas 8.9.2023