"Grenseløs beredskap - en analyse av dagens utfordringer"

Bilde fra Beredskapsdagen 2016. Foto: Marianne Henriksen / Kystverket

Senter for beredskap og integrert krisehåndtering arrangerer seminar 22. september.

Dette seminaret handler om grenseløs beredskap. Det starter med et innblikk i hva som er viktig for nødsentraloperatørenes valg av hvilke ressurser som skal varsles ved maritime ulykker. Vi stiller spørsmålet; skjer det grenseløst eller har vi fortsatt noe å lære?

Deretter beveger vi oss over til en situasjon der et femtitalls ungdommer skulle reddes fra et fartøy utenfor Bodø. Dette var en situasjon som både krevde handlekraft og som utfordret eksisterende organisasjonsgrenser.

Til slutt skal vi teste grensene på innsiden av en skole som opplever et livstruende angrep. Vi drar tilbake og besøker Trollhättan en helt vanlig skoledag i oktober 2015.

Seminaret avholdes på Høgskolen i Sørøst-Norge, campus Vestfold. Programmet finner du her.