Finn en kreativ utdanning som passer for deg! Hos USN er det mange muligheter, enten du vil skape noe selv, lære bort kreativitet eller vise fram det andre lager.

Vil du formidle kulturelle opplevelser?

Kombiner din lidenskap for kultur med en utdanning i ledelse og kulturpolitikk. Lær om alt fra festivalarrangering og galleridrift, til bedriftsledelse og markedsføring.

Er du interessert i musikk, litteratur, kunst eller annen form for kultur kan du få en jobb hvor du kan fordype deg i dine interesser og bidra til å formidle gode kulturopplevelser til barn, unge eller voksne. Kanskje har du mye erfaring allerede, men mangler formell kompetanse? Kulturstudiet i Bø gir deg kompetansen du trenger.

Studer kulturledelse og gjør drømmejobben virkelig

Kombiner lidenskapen for kunst og kultur med en bachelor i Kulturledelse.

Design, arkitektur og lys

Er du interessert i interiør, design og arkitektur med lys og belysning i sentrum? Da kan lysdesign være noe for deg. Samfunnet trenger kompetansen som skal til for å designe god belysning. Ved USN har vi et unikt studium i arkitektonisk lysdesign.

Vil du lære bort kreativitet?

Har du en skapertrang i deg som du gjerne vil gi videre? Da kan lærerutdanning i design, kunst og håndverk være noe for deg.

Lærerstudent i verksted for trearbeider

Som lærer kan du kombinere egen kreativitet med formidling av det du selv brenner for. Gjennom studiet får du mulighet til å utforske og eksperimentere med alt fra leire, tre og tekstil, til metall, film og videokunst.

Få et kreativt yrke

Vil du lære mer om det du kan, utforske nye teknikker og utvikle din egen unike kreative karakter? Da kan bachelor i visuell kommunikasjon være noe du bør sjekke ut. Du får både praktisk og teoretisk kompetanse som vil gjøre deg bedre rustet til å jobbe kreativt alene eller sammen med andre.

Du bør også sjekke ut bachelor i kunst og design. Her kan du velge mellom tre ulike studieretninger, og finne det som passer perfekt for akkurat deg. Du blir en del av et skapende fellesskap og får tilgang til fantastiske verksteder og materialer.

Tradisjoner i nye former

Liker du å skape med hendene, kan sitte timesvis for å få det resultatet du ønsker deg? På bachelor i tradisjonskunst kan du fordype deg i tre, metall eller tekstil. Du lærer gamle håndverkstradisjoner og bruker det til å skape noe nytt, bygd på historie. Mer enn halvparten av studiet foregår på verksteder. Det betyr at det er mye praktisk utøvelse.