Utvikle deg som bluesmusiker

Velger du å studere blues ved USN Campus Notodden vil du blant annet lære å:

• Utvikle deg på ditt hovedinstrument
  • Lære om bluesens ulike epoker
  • Lære om bluesgrass-sjangeren, med samlinger på Folkemusikkakademiet på Rauland
  • Lage, innspille og produsere egen musikk i studio på USN og i legendariske Juke Joint Studio
  • Spille sammen med andre og sammen lage konserter og prosjekter i lokalmiljøet
  • Spille på Notodden Blues Festival og på jam sessions i byen
  • Få mesterlære av Norges fremste musikere
  • Undersøke hvordan egen praksis kan ha nytte for stedet der du bor

bluesstudenter i studio

Ta bluesstudiet som del av bachelor eller lærerutdanning

Årsstudiet i blues fra Notodden kan inngå som et år på grunnskolelærerutdanning eller ett av tre år i bachelorgraden i folkemusikk på Rauland, sammen med årstudiet i musikk på campus Vestfold.

I alle musikkstudiene hos oss lærer du å formidle musikkglede, lede og motivere andre. Studiene vektlegger også musikkteori i tillegg til mye sang og spill.

Videre kan du også bygge på med to år til ved å ta en master i tradisjonskunst der du fordyper deg enda mer i musikken din. Det vil gi deg lektorkompetanse dersom du har PPU.

Bidra positivt til lokalsamfunnet

Det finnes mange arenaer i samfunnet som trenger din kompetanse som musiker. I Norge er det mange scener og spillesteder for utøvelse av bluesmusikk, ikke bare blues- eller rockescener, men også kommunale og lokale tiltak for mennesker i alle aldre som har behov for musikk i hverdagen. Der kan du som musiker være med å bidra positivt inn i ulike fellesskap!