Vi har egen handelshøyskole – USN Handelshøyskolen – hvor du kan spesialisere deg innen en rekke fagområder, som økonomi, markedsføring og innovasjon.

Du lærer hvordan du utvikler og leder mennesker og selskaper, hvordan starte og leve av din egen bedrift, eller kanskje eiendomsmegling er noe for deg? Mulighetene er mange.

USN Handelshøyskolen tilbyr ulike årsstudium, bachelor- og masterutdanninger innen flere  fagområder, samt en ph.d.-utdanning i Management.

Vil du ta bachelor i økonomi og ledelse? Eller kanskje du vil søke deg til siviløkonomstudiet? Du finner begge deler ved USN.

Derfor liker studentene USN Handelshøyskolen

Dyktige og tilgjengelige forelsere

Fredrik Haugan Jensen tar en bachelor i økonomi og ledelse ved USN Handelshøyskolen. Han melder blant annet at foreleserne er veldig flinke.

– Foreleserne våre har mye imponerende erfaring bak seg. De har jobbet høyt oppe i fagene de underviser i.

Fredrik studerert økonomi og ledelse på biblioteket

Han mener foreleserne også er mer tilgjengelig ved USN Handelshøyskolen, da det er mindre miljø her.

– De er alltid tilgjengelig og man blir sett og hørt i forelesningene. Vi får meget god oppfølging og kan ha gode dialoger med foreleserne, mener Fredrik.

Dette er en fordel fra andre handelshøyskoler hvor man fort kan bli liten i mengden.

– Foreleserne og studieveilederne er veldig hjelpsomme, og de kommer med løsninger og hjelper deg med alt du trenger. I tillegg er de veldig hyggelige og setter alltid av tid til deg.

Gode jobbmuligheter

Og drømmejobben? Det er ikke helt avklart enda for Fredrik. Men når man studerer økonomi og ledelse får man mange muligheter. Han jobber allerede som avdelingsleder innen varehandelen ved siden av studiene. Dette gjør at han får god erfaring å ta med seg videre.

– Jeg grubler hver dag på hva jeg skal gjøre etter studiene. Utdanningen åpner for så mange muligheter.

Våre studenter går raskt ut i jobb

Så hvorfor skal du velge akkurat USN Handelshøyskolen? Jo, vi foreslår for eksempel å bruke NIFUs kandidatundersøkelse fra 2018 som argument.

Den viser nemlig at 91 prosent av USNs masterkandidater er i jobb innen seks måneder etter uteksaminering. Det er gode tall, det!  Åtti prosent opplever også jobben som relevant for utdanningen sin.

Bachelor i økonomi og ledelse passer for personer som interesserer seg for økonomi og som er ambisiøse, men kanskje ikke vet hvordan de skal komme dit de vil. Studiet er et godt springbrett for å komme seg videre i livet. Det passer for deg som liker å utfordre deg, men som også vil ha trygghet når det kommer til jobbmuligheter.

Studere i utlandet?

Om du velger å studere økonomi og ledelse, har du muligheter til å ta deler av studiet i utlandet.

Som utvekslingsstudent får du et innholdsrikt semester i et annet land hvor du opplever mye nytt og spennende. Nyttig å ha på CVen for karrieren din og jobbmulighetene. Vi legger selsvsagt til rette for at du skal få et best mulig opphold.

Se alle stedene du kan dra på utveksling til