Arbeidslivet er i konstant endring og trenger oppdatert kompetanse for å tilpasse seg en ny digitalisert virkelighet. På USn har du mulighet til å bli bedre på det du skal jobbe med – og du kan studere på nett akkurat når det passer deg!

Høres fristende ut? Med en nettbasert videreutdanning kan du mestre morgendagens oppgaver enda bedre. Vi har nettkursene som gir deg kompetansen du trenger for å gjøre virksomheten din mer lønnsom.

Vi tilbyr alt fra enkeltemner på bachelornivå til årsstudium i ledelse,  eller full mastergrad som du kan ta ved siden av jobb.

Håndter stabsarbeid i kriser

Er staben din beredt til å møte nye og ukjente utfordringer når krisen inntreffer? Å sitte i stab er en krevende øvelse. Med denne videreutdanningen blir du bedre rustet til å møte en ny krise.

Du blir kjent med styrker og utfordringer knyttet til stabsarbeid. Vi analyserer ulike organiseringsformer, teknikker for ledelse og teamutvikling, og vi ser på hvordan vi kan styrke staben ved eskalerende hendelser med behov for flere samarbeidspartnere.

Bli bedre på økonomistyring og regnskap

Vi gir deg en innføring i økonomistyring, og ser på hvordan økonomiske analyser danner grunnlag for beslutninger om styring av en virksomhet. Du kan ta de forskjellige nettmodulene når det passser deg. Målet med kurset er å videreutvikle kunnskapene og ferdighetene dine innen analyse av bedriftsøkonomiske problemstillinger. Det vil gjøre deg bedre rustet til å ta gode beslutninger i fremtiden.

Blant det du lærer om er:

Kan du nok om forvaltningsrett?

Jobber du med saksbehandling i offentlig sektor? Da kan et studium i forvaltningsrett være nyttig for deg.

Studiet tar for seg alminnelig forvaltningsrett med hovedvekt på sentrale saksbehandlingsregler i forvaltningsloven og offentleglova.

Du lærer å forholde deg til forvaltningsrettslige spørsmål, og å bruke bruke rettsreglene i forvaltningsretten på faglig forsvarlig vis.

Bli bedre på prosjektledelse

Vil du bli bedre på prosjektledelse, kan du oppfylle ønsket hos oss. Og det beste: Her kan du studere prosjektledelse på nett!

student som tar videreutdanning innen strategisk ledelse

Studiet gir deg en grundig innføring i prosjektledelse som fag, og hvordan du unngår fallgruvene. Arbeidsformen brukes på nesten alt fra små til svært store oppgaver, og du får ferdighetene du trenger til å jobbe i og lede prosjekter.

Etter fullført studium i prosjektledelse vil du være kompetent til å:

• Bidra til konstruktivt prosjektarbeid
  • Bidra til utviklingen av en prosjektkultur i egen virksomhet
  • Forstå hvilke krav arbeidsformen stiller til prosjektlederen

Bli trygg på øvelser i kriseberedskap

Øvelser er en viktig del av norsk kriseberedskap. De forekommer i offentlige, private og frivillige organisasjoner. Å forberede medarbeiderne på kritiske hendelser er viktig i alle virksomheter. Er virksomheten din forberedt?

Ønsker du å lære om øvelser i kriseberedskap - vil dette studiet passe for deg.

Studiet vil være nyttig både for ledere og ansatte, og det er også tilpasset de som kunne tenke seg en fremtidig lederposisjon i en virksomhet, eller som er interessert i fagområdet samfunnssikkerhet og beredskap.

Bli en bedre leder

Ønsker du å heve lederkompetansen din? Med et årsstudium i ledelse setter du selv sammen studiene som er relevante for deg og virksomheten din. De ulike emnene kan tas i den rekkefølgen du selv ønsker. Om du vil ta flere emner samtidig, eller om du vil ha pause mellom dem velger du selv avhengig av hva du har kapasitet til. Du kan kombinere emner som undervises på en av campusene våre og emner som tilbys på nett.