Vil du lære å utvikle og lede mennesker og virksomheter, eller bygge opp din egen bedrift? Vil du spesialisere deg innen økonomi, markedsføring eller innovasjon? Eller kanskje eiendomsmegling er noe for deg?

Hos oss finner du mange spennende utdanninger innenfor økonomi, ledelse og innovasjon som gir spennende framtidsutsikter.

Hvorfor studere økonomi?

Med en bachelor i økonomi og ledelse blir du en ettertraktet ansatt i både privat næringsliv, offentlig virksomhet og administrasjon. Du kan velge mellom flere spesialiseringer, og utvikle deg innen det fagfeltet du synes er mest spennende.

Du kan for eksempel få jobb som finansrådgiver i bank, regnskapsfører, markedsansvarlig eller i reklamebransjen. Dessuten er du godt rustet til fremtidige lederstillinger med vår lederutdanning bak deg. Det er gode jobbmuligheter etter økonomistudier – uansett hva du velger.

Student på bachelor i økonomi og ledelse

Hva er en siviløkonom?

En siviløkonom har mastergrad innen økonomiske og administrative fag. Mange siviløkonomer jobber med administrasjon og ledelse, finansiering, prosjektledelse, markedsføring og som konsulenter.

Med siviløkonomutdanning får du mange muligheter, og ofte jobber siviløkonomer som topp- eller mellomledere. Veien hit er altså en mastergrad i økonomi og ledelse med sidetittel siviløkonom, som har mange spesialiseringer. Dersom du har generell studiekompetanse kan du søke vår 5-årige siviløkonomutdanning.

Hvordan bli eiendomsmegler?

Du kan praktisere som eiendomsmegler når du har fullført en bachelorgrad i eiendomsmegling. Du får en praktisk rettet utdanning som gir deg generell kompetanse innen økonomi, markedsføring og jus.

Gjennom eiendomsmeglerstudiet skaffer du deg alle kunnskaper og ferdigheter du trenger for å jobbe som eiendomsmegler.

Hva gjør en eiendomsmegler?

Eiendomsmegleren har en viktig rolle i norsk økonomi og for boligeiere. Eiendom representerer store verdier, og som eiendomsmegler sørger du for at kjøp og salg av eiendommer skjer på en trygg, ordentlig og effektiv måte. Det er alltid eiendommer som skal bytte eier, og du får mange jobbmuligheter som eiendomsmegler.

Bilde av eiendomsmeglerstudent på kontoret under praksis

Hva tjener en eiendomsmegler?

En eiendomsmegler har en årslønn på cirka 737 520 i gjennomsnitt. Denne årslønnen er snittet på tvers av alle eiendomsmeglere, ifølge Statistisk sentralbyrå. Lønnen for akkurat deg som eiendomsmegler vil avhenge av erfaring, utdanning og en rekke andre faktorer.

Vil du jobbe med markedsføring?

Er du en kreativ og skapende person? En selgertype eller kanskje mer analytisk av deg? Kunne du tenke deg å jobbe med produktutvikling eller merkevarebygging?

Da kan markedsføringsledelse være studiet for deg. Mulighetene er mange med en utdannelse innen markedsføring. Eller kanskje er bachelor i internasjonal markedsføring og reiseliv midt i blinken for deg som drømmer om å oppleve verden?

Student som regner ut tall på tavla

Er du glad i tall? Her er utdanningene for deg

Kunnskap i matematikk er viktig i nesten alle yrker. Sjekk utdanningene og jobbene for deg som elsker tall og matte.