Ansvarsområder
- Underviser i Pedagogikk og elevkunnskap ved GLU
- Masterkoordinator i GLU
- Syklus II ansvarlig for master i Profesjonsrettet pedagogikk
- Veileder masterstudenter
- Inngår i forskninggruppa Oppvekst og Utdanning
- Deltaker i den kvalititative studien Høyere utdanning sett innenfra - vitenskapelig ansattes erfaringer og refleksjoner (HU-viten)
Kompetanse
- Barn og unges medvirkning
- Samskaping
- Tverrfaglig samarbeid
- Sårbare barn og unge
- Kunnskapsbasert praksis
- Utfordrende atferd
Publikasjoner
Larsgaard, A. K. (2021). Når kunnskaper møtes -En kvalitativ studie av kunnskapsforståelser i et samskapingsprosjekt. Tidsskrift for velferdsforskning, 4-2021, 35-47. doi.org/10.18261/issn.2464-3076-2021-04-03
Larsgaard, A. K., Krane, V., & Damsgaard, H. L. (2019). Brikke eller aktør og samskaper - Ungdommer i barnevernet og deres fortellinger omå være deltakere i et samskapingsprosjekt. Tidskriftet Norges Barnevern. doi:1891-1838-2020-01-02
Eide, K., Kjelaas, I., & Larsgaard, A. K. (2017). Hjem eller institusjon? Tidsskrift for velferdsforskning, 20(04), 317-331.
Larsen, A.& Larsgaard, A.K. (2017). Samskabelse kræver noget andet – et studie af likeverd i samskabelse. Uden for Nummer, 34, 4-13.
Larsgaard, A.K. & Hauge, H.A. (2016). Fremgangsmåter for å fremme framtidas talenter: Hva kan kommunene gjøre for å øke andelen som gjennomfører videregående opplæring. Rapport til Fylkesmannen i Telemark. Høgskolen i Sørøst-Norge