Ansvarsområder
Undervisning og veiledning 2024/2025
- Undervisning/veiledning/koordinering PfDK-MOOC 11-13 (KfK)
- Undervisning/veiledning PfDK-master
- Undervisning i pedagogikkemner PPU heltid/deltid Campus Vestfold
- Veileder på master i pedagogikk
Ekstern virksomhet
- Dekomp i Grenlandskolene skoleåret 24/25
Forskning, pågående prosjekter
- MuLVu - Multimodale lærings- og vurderingsformer (UiO/Bærum kommune). Prosjektet undersøker hvordan elever på ungdomsskolen arbeider med multimodale tekster og hvordan lærerne vurderer dette arbeidet i klasserom der alle elever har sin egen digitale enhet
Avsluttede prosjekter
- Doing Representations – Exploring teachers’ and students’ collaborative sensemaking with visual representations (PhD-prosjekt, UiO). Prosjektet undersøker hvordan visuelle representasjoner blir brukt som støtte i elevers læringsprosesser i naturfag og historie
- DiDiAC - Digitale dialoger på tvers av fag (UiO/University of Cambridge, 2016-2020). Prosjektet undersøkte hvordan mikrobloggingsverktøyet Samtavla og samtaleverktøyet Thinking Together kan støtte klasseromsdialoger i naturfag, norsk og samfunnsfag
- REDE - Representasjon og deltakelse i naturfag (UiO, 2016-2019). Design-basert forskningsprosjekt som undersøkte og utviklet undervisningspraksiser med fokus på bruk av ulike representasjonsformer i naturfag
- ARK&APP (UiO, 2014-2016). Prosjektet undersøkte valg og bruk av læremidler og læringsressurser i undervisning og læring gjennom nasjonale spørreundersøkelser blant skoleeiere, skoleledere og lærere, og 12 casestudier i fire fag (5-10. trinn og VGS)
Forskningsgruppetilknytning
Kompetanse
Kompetanseområder og forskningsinteresser
- Teknologistøttet læring og undervisning
- Multimodalitet i lærings- og vurderingsarbeid
- Samarbeid og kollektive læringsprosesser
- Sosiokulturelle og dialogiske perspektiver
- Analyser av klasseromsinteraksjon i undervisnings- og læringsforløp
CV
Utdanning
- PhD (2021) ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo
- Master i pedagogikk (2014) ved Universitet i Oslo
Arbeidserfaring
- 2020- Førsteamanuensis i pedagogikk ved Institutt for pedagogikk, USN
- 2015-2020 Stipendiat i pedagogikk, Institutt for lærerutdanning og skoleforsking, UiO
- 2013-2015 Vitenskapelig assistent ved Institutt for Pedagogikk, UiO
- 2011-2012 Seminarleder ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet, UiO
Andre akademiske aktiviteter
- 2018-2020 Deltaker i forskergruppene COSER og LIDA (UiO)
- 2016- Medlem i EARLI
- 2013-2016 Deltaker i Nettverk for mediekompetanse, Tverretatlig nettverk drevet av Medietilsynet
Verv og oppnevnelser
- Stipendiatrepresentant i Programrådet for forskerutdanning ved det utdanningsvitenskapelige fakultet, UiO (2016-2019)
- Reviewer: Nordic Journal of Digital Literacy, Acta Didactica