Kompetanse
Matematikk
- Algebra, algebraisk geometri, representasjonsteori, deformasjonsteori
Matematikkdidaktikk
- Matematikk i lærerutdanningene
- Elevers oppfatning av brøkbegrepet
- Matematisk tenkning og argumentasjon i skolen
Publikasjoner
Nyere publikasjoner:
Matematikk:
- Gustavsen, T. S., Ile, R., Deformations of rational surface singularities and reflexive modules with an application to flops, Advances in Mathematics, 340 (2018), 1108-1140.
- Gustavsen, T. S. and Ile, R., The deformation relation on the set of Cohen-Macaulay modules on a quotient surface singularity, Banach Center Publ. 93 (2011), 41-50.
- Gustavsen, T. S. and Ile, R., Representation theory for log-canonical surface singularities, Ann. Inst. Fourier, 60 (2010), no. 2, 389–416.
- Eriksen, E. and Gustavsen, T. S., Equivariant Lie-Rinehart cohomology, Proc. Estonian Acad. Sci., Vol. 4, (2010), 294-300.
Matematikkdidaktikk:
- Gustavsen, T. S., Hinna, K. R. C., Borge, I. C., Andersen, P., (red.) QED 5-10, Matematikk for
grunnskolelrerutdanningen, Bind 2, Cappelen Damm Akademisk, 2014, 870 pages.
Gustavsen, T. S., Hinna, K. R. C., Borge, I. C., Andersen, P., (red.) QED1-7, Matematikk for
grunnskolelrerutdanningen, Bind 2, Cappelen Damm Akademisk, 2014, 897 pages. - Madsen, J.; Gustavsen, T. S.; Nylund, N. G.. Matematikk med mening. I: Må vi snakke om demokrati? Om demokratisk praksis i skolen. Universitetsforlaget 2014 s. 153-166
- Hinna, K. R. C., Rinvold, R. A. og Gustavsen, T. S., QED 1-7, Matematikk for grunnskolelærerutdanningen. Bind 1, Høyskoleforlaget 2012, 995 sider.
- Hinna, K. R. C., Rinvold, R. A. og Gustavsen, T. S., QED 5-10, Matematikk for grunnskolelærerutdanningen. Bind 1, Høyskoleforlaget 2011, 1119 sider.