Booking av rom i Outlook

Ansatte kan booke møterom for møter, eller arbeidsplasser hvis man ikke har fast kontor på campus. Du kan enkelt booke dette via Outlook.

Veiledning

  1.  Åpne Outlook, og gå til Kalender
  2. Klikk på New Appointment øverst i Outlook
  3. I vinduet som åpnes trykker du på Invite Attendees
  4. Klikk deretter på Location for å finne ønsket rom
  5. Da får du opp et vindu over bookbare rom 
    (Om du ikke ser noen rom: trykk på rullgardinen under Address Book og velg All Rooms)
  6. Marker ønsket rom og klikk på Rooms-knappen på bunnen av vinduet for å booke rommet. Klikk deretter på OK.
  7. Nå er rommet lagt til ved siden av Required og Location i møteinnkallelsen. Når du trykker på Send vil rommet bli booket.
  8. Når du har booket et rom vil du få en epost tilbake med informasjon om rommet er ledig eller ikke. 

 

Sjekke om et rom er ledig

  1. Åpne kalenderen
  2. Øverst i vinduet velger du Add og deretter From room list...
  3. Velg et ønsket rom og legg det til i kalenderen
  4. På venstre side vil du se at rommet dukker opp i listen over kalendere. Marker rommet.
  5. Når rommet er markert kan du se at det dukker opp en kalender ved siden av din kalender. Da kan nå se når rommet er ledig.

 

Booking av andre romOutlook

Kontakt timeplankontoret her for booking av andre rom.