Du som er ansatt og har en USN mobiltelefon, annen mobil enhet eller USN abonnement er ansvarlig for å melde fra om tapet.
Følgende prosess skal følges dersom enheten er stjålet eller mistet:
- Send epost til IT-support@usn.no
- Bytt USN-passord og evt andre passord på tjenester du har på enheten
- Abonnementet må sperres umiddelbart:
- Telefon:Telia Bedrift customer support på 05051og rapporter abonnement / mobil mistet / stjålet eller
- Chat og e-post: https://telia.no/bedrift/kundeservice/kontakt
- Er enheten stjålet skal tyveriet rapporteres til politiet og eventuelt til forsikringsselskapet https://www.politi.no/anmeldelse/tyveri-av-mobiltelefon
- Arbeidstaker må dokumentere at punktene ovenfor er gjennomført
Du kan sikre deg ytterligere ved å gjøre følgende:
Appleenhet:
Logge deg inn på iCloud.com og sette mobiltelefonen til Lost
Velg: Finn Iphone
Finn enheten på kartet, pek på < i > (Informasjon) og velg Lost Mode
Enheten låses med en melding og sporing er aktivert.
Androidenhet:
https://myaccount.google.com/device-activity
Les også USN retningslinjer