Informasjon om USN betingelser og regler
Nyttig å vite om Telia
UNIT (Direktoratet for IKT og fellestjenester i høyere utdanning og forskning) har forhandlet fram avtale for mobiltelefoni felles for sektoren. Alle USN-mobilabonnementer skal benytte Telia og her er alt du trenger å vite sor å komme i gang.
Portering / overgang til Telia fra annen operatør
Du må selv bytte SIM-kort i mobiltelefonen din på porteringstidspunktet. Kortet plasseres i din nåværende telefon. Hvert nytt SIM-kort har en unik PIN-kode som du får sammen med ditt nye SIM-kort. Har du flere SIM-kort, f.eks. tvilling og datakort må disse også byttes.
Husk å ha tilgjengelig det nye Telia SIM-kortet slik at du får byttet SIM-kort på porteringstidspunktet. Tidspunkt for byttet blir kommunisert i brev til privatadressen og på SMS. Dersom du vil beholde din gamle PIN kan du bytte denne i innstillinger på telefonen etter at du har satt i nytt kort.
Evt. se: https://telia.no/bedrift/kundeservice/sim-kort-pin-og-puk/pin-og-puk
Hvilke nye apper trenger jeg?
Etter overgangen til Telia har du fortsatt de samme app’ene som tidligere. Innholdet på telefonen din vil ikke påvirkes av byttet. Etter byttet kan du slette apper som er tilpasset tjenester fra Telenor.
Telia Bedriftsnett: Ta med seg sentralbordet i lommen.
https://telia.no/bedrift/tjenester/telia-bedriftsnett
Mitt Telia: Oversikt over abonnement og forbruk i appen
https://telia.no/kundeservice/selvbetjening/mitt-telia
Bank-ID på mobil
Bank ID på mobil er knyttet mot SIM-nummer. Alle brukere av Bank ID på mobil må inn i nettbanken sin for å endre dette til det nye kortet. Husk din kodebrikke på porteringstidspunktet. https://telia.no/kundeservice/bankid/kom-i-gang og https://www.bankid.no/privat/kom-i-gang/
4G
4G Tale er kort fortalt at du kan bruke 4G-nettet til samtaler. For mer informasjon og oversikt over modeller som støtter 4G tale, se: https://telia.no/4g-tale
Wifi Tale er kort og godt at du kan ringe og sende meldinger over trådløst nett, i stedet for via mobilnettet. For mer informasjon og oversikt over modeller som støtter Wifi tale, se: https://telia.no/wifi-tale
Aktivering av 4G tale
1. Iphone: Innstillinger - Mobilnett - Mobildatavalg - Aktiver 4G - Tale og Data.
2. Samsung: Innstillinger - Mobilnett - VoLTE-anrop - På
3. Sony: Innstillinger - Mer - Mobilnett - Aktiver VoLTE – På
Aktivering av Wifi tale
1. Iphone: «Innstillinger – telefon – Wifi anrop – trykk på bryteren slik at den er grønn»
2. Samsung: «Innstillinger – Wifi Anrop – På (Du kan her velge om Wifi eller mobilnett foretrekkes)»
3. Sony: «Innstillinger – Mer – Wifi anrop – På (Du kan her velge om Wifi eller mobilnett foretrekkes)»
Øking av datakapasitet
Telia sender ut varsling og instruksjoner både før og når grensen for datakapasitet på ditt abonnement oppnås. Hvis du vil øke datakapasiteten sendes epost til IT-support@usn.no.
Support
Telefon: Telia Bedrift Customer Support: 05051
Chat og e-post: https://telia.no/bedrift/kundeservice/kontakt