Oppdater kontoinformasjon

Studenter og ansatte kan sette/oppdatere PIN-kode på adgangskort. NB! Dette gjelder foreløpig ikke for studiestedene Kongsberg og Rauland. Ansatte kan i tillegg legge inn privat mobilnummer og privat e-postadresse.


Gå til https://konto.usn.no og velg "Aktivere/Oppdatere konto" 

 

Aktivere konto

Velg "Student" eller "Ansatt" og deretter "Oppdater kontoinformasjon"

Aktivere

Når du klikker på «Oppdater kontoinformasjon», må du logge deg inn med brukernavn og passord.  Studenter og ansatte kan sette/oppdatere PIN-kode på adgangskort.  Dette gjelder foreløpig ikke for studiestedene Kongsberg og Rauland. 

I Drammen er ny PIN-kode klar til bruk dagen etter at du har endret den.  Hvis det haster med å endre, må du da gjøre det hos Securitas i resepsjonen.  Da bør du også endre til samme PIN-kode på konto.usn.no etterpå.

I Bø, Notodden, Porsgrunn, Ringerike og Vestfold er den klar til bruk etter to-tre minutter.

 

Ansatte kan i tillegg legge inn privat  mobilnummer og privat e-postadresse. Mobilnummer og e-postadresse som ansatte legger inn her, blir ikke sendt videre til andre systemer (adressebok, min.usn.no, osv.), men blir kun brukt i forbindelse med «Glemt passord»-funksjonen.

For studenter blir mobilnummer og privat e-postadresse automatisk overført fra studentregisteret og må eventuelt endres i StudentWeb eller i Kontakt- og reservasjonsregisteret på www.norge.no