Ansvarsområder
Forskningsprosjekt:
- PhD-prosjektet er tilknyttet til forskningsprosjektet Tracing Learning Outcomes in Policy and Practice (LOaPP)/ Læringsutbytte i politikk og praksis (2016-2020) https://app.cristin.no/projects/show.jsf?id=536560
Forskergruppe
- Tilhører til den inter-institusjonelle forskningsgruppen Studies of the teaching profession, teacher education and education policy (TEPEE) http://Studies of the teaching profession, teacher education and education policy (TEPEE)
Annet:
- Deltar i NAFOL - Nasjonal forskerskole for lærerutdanning https://nafol.net/ph-d-stipendiat/kull-9/
- Vara i PEDRES utvalgmøte (siden 10.2019)
CV
Se Linkedin profil:
https://www.linkedin.com/in/alessandra-dieud%C3%A9-83a0b337/
Publikasjoner
Artikler
Mølstad, C. E., Prøitz, T. S., & Dieude, A. (2020). When assessment defines the content—Understanding goals in between teachers and policy. The Curriculum Journal, n/a(n/a). https://doi.org/10.1002/curj.74
Conference presentations:
"Exploring the legitimacy of Norwegian private education policy over the last fifty years". Alessandra Dieudé. Paper presentation at NERA Conference in Oslo, 03.2018
"Exploring international points of reference in Norwegian private education policy". Alessandra Dieudé. Paper presentation at ECER Conference in Bolzano, 09.2018
"School leader - municipal relationships in school development work". Tine Sophie Prøitz, Alessandra Dieudè and Christine Rendahl Stenersen. Paper presentation at ISCAR Conference in Stavanger, 01.2019
"Peeling back layers – a macro and micro analysis of private and public teachers’ interpretations of curriculum". Alessandra Dieudè and Tine Sophie Prøitz. Paper presentation at ECER Conference in Hamburg, 09.2019
Populærvitenskapelig artikkel:
"Skolelederen som endringsagent - hva nå under Fagfornyelsen?" - Alessandra Dieudè, Christine R. Stenersen, Cathrine Gjølstad, Pernille J. Berg & Tine S. Prøitz. 2020, Skolelederen. USN