Jeg er førsteamanuensis og underviser i norsk, hovedsakelig på grunnskolelærerutdanningen for trinn 1-7 og 5-10.
Jeg er utdannet allmennlærer med mange års erfaring som lærer i grunnskolen. I 2007 tok jeg en mastergrad i nordisk ved Universitetet i Oslo med en studie av meningspotensial i multimodale ressurser i et læreverk i samfunnsfag, og i januar 2008 ble jeg tilsatt som høgskolelektor ved daværende Høgskolen i Vestfold. I 2022 disputerte jeg på en avhandling med tittelen "Skrivedidaktikk i teori og praksis. En kvalitativ studie av skrivediskurser i lærerutdanningens norskfag".
Mine faglige interesseområder er knyttet til literacy, både tidlig literacy, fagspesifikk og fagovergripende literacy, samt kritisk literacy. Dette er emner jeg underviser i og som jeg forsker på. Mitt vitenskapelige ståsted er innenfor sosialsemiotikk og systemisk funksjonell lingvistikk.
Ansvarsområder
- Literacy-emner i norskfaget på grunnskolelærerutdanningen for 1-7 og 5-10
- Etter- og videreutdanning i lesing og skriving
Kompetanse
- Literacy/grunnleggende ferdigheter
- Grunnleggende lese- og skriveopplæring
- Viderekommen lese- og skriveopplæring
- Multimodalitet
- Systemisk funksjonell lingvistikk
- Diskursanalyse