Ansvarsområder
Emneansvarlig for MG1NO2
Emneansvarlig for modul 1 på KFKGLSM
Emneansvarlig for STM
Faggruppeleder (2019-2021)
Medlem av forskergruppa Estetiske læreprosesser
Medlem av temagruppa Litteratur og film
Kompetanse
Bildebøker
Tegneserier
Muntlig fortelling
Barns språkutvikling
Estetiske læreprosesser
Veiledning
Publikasjoner
Johannesen, E. H. & Nordahl, J. (2023). Mat og måltid som symbol for modring. En analyse av bildebøkene Mor av Kim Fupz Aakeson og Mette Kirstine Bak og Stripekalven av Marit Kaldhol og Justyna Nyka. Barnboken. DOI: https://doi.org/10.14811/clr.v46.835
Nordahl, J. (2021). «Barn på flukt – sårbarhet og ansvar i den grafiske romanen Zenobia». I Dancus A. M., Linhart S. H. & Myhr A. B. (red). Litteratur og sårbarhet. Universitetsforlaget.
Johannesen, E. H. & Nordahl, J. (2020). «Skam, kropp og mat i bildeboka Mor». I Dybvig H. & E. Karlsson (red). Fra bordvers til bildebøker. Mat og måltider i barnelitteraturen. Fagbokforlaget.
Nordahl, J. (2017). «Fagspråk» og «Fagbegreper i veiledningssamtalen» i Ødegård, E., Nordahl, J. & Røys, H (red). Alle skal med! Veiledning i den lærende barnehagen. Cappelen Damm Akademisk.