Anne Cathrine Hogsnes Asplin

Universitetslektor

Fakultet for humaniora, idretts- og utdanningsvitenskap
Institutt for pedagogikk
Campus Vestfold (D2-8)
My main research interest is teacher education: working with students becoming teachers through their teacher education. I am looking into the gap between teaching and research, inspired by Biesta inquiring “modes of engagement” and dynamics of teachers “practice – whilst – practicing – and theory”. This by putting together and grasping different theories and concepts, together with findings from a "self-study" about interaction and involvement in teacher education. I illuminate how teachers and students form a deeper commitment to teaching and learning as well as “educational moods of thinking”.

Ansvarsområder

Pedagogikk Lektorutdanningen 8 – 13 (LH-PED1000. LH-PED2000. M-LEN/M-HIS) på Bachelor nivå

Pedagogikk og elevkunnskap GLU 5 – 10 på Bachelor og Master nivå (MG2PE1, MG2PE2 og MG2PE3)

FoU Koordinator GLU 5 - 10  

PPU Underviser pedagogikk og veileder

Emneansvar Pedagogikk. ITEPS 1 - 7 (ITEPS = International Teacher Education for Primary Schools)

Veileder Bachelor og Master GLU grunnutdanningen samt veilder Master spesialpedagogikk 

Veileder Master Utdanningsledelse UTLED

Kompetanse

I came to USN, IPED in 2014 and have worked within USN`s Teacher training programs: GLU 5-10, Lektorutdanningen 8-13, ITEPS 1-7 (International Teacher Education for Primary Schools), and PPU (Practical-Pedagogic adult education).

I initiated the project USN nyLektor, this project has been presented at several Nordic and national educational conferences. In May 2022, USN holds the 9th Nordic Conference on Adult Education and Learning and I am USN`s representative and also in the Scientific coordinating group with Nordic Universities.

I am a member of the research group: Veiledning I Profesjon og utdanning (ViPU). I have also presented Papers in 2018 and 2019 at TEPEE/LoApp working seminars. My main contribution in a research group was collaborating with USN Reader emeritus, Lars Gunnar Lingås in Helhetlig integrert læring og undervisning (HILU) (Integrated learning and teaching). 

Previously teaching experience (10 years) refers to national and international schools (IBO) and my experience is both from teaching all grade levels as well as school leader responsibilities. I have 18 years of working experience in real estate, banking, and insurance.

I am currently working on my application on becoming Førstelektor.

Forskningsprosjekter:

2016 – USN nyLEKTOR. Prosjektleder 2019-

Forskergrupper:

Veiledning I Profesjon og utdanning (ViPU).

Forskergruppedeltager i den inter-institusjonelle forskningsgruppen Studies of the teaching profession, teacher education and education policy (TEPEE)  Presentert abstract and papers på to forskegruppesamlinger hhv. 2018 og 2019

Tidligere prosjekter:

2016: Seminarleder og initiativtager til: Seminar on Inclusive Education: Hannah Arendt, education and refugee children Dr. Wayne Veck, Univerity of Winchester. Forum on Hannah Arendt and Education. Statsstipendiat Dr. Art Helgard Mahrdt, Universitetet i Oslo with Dr. Wayne Veck, University of WinchesterArr. av forelesninger for GLU 5 - 10 studenter i Drammen og Vestfold med Dr. Wayne Weck. 

Annet:

2020- 2021: Integrert PPU ved IPED. Søknad sendt mars 2021. Emneplan revidering Lektorutdanningen IPED

2019 - 2020: Representant IPED endringsutvalg Lektorutdanningens jfr. rammeplan. Oppstartsfasen. Evaluering til ny Rammeplan Lektorutdanningen 8–13

2019: REHAC ERASMUS+ Avslutningskonferanse. Livorno, Italia. 

2018: REHAC ERASMUS+ Ansvar ved Workshop, Athen, Hellas.

2016: Fagfellevurdering. Vurdering av bok. Cappelen Damm Akademisk.

2016: ERASMUS University of Winchester. HSN språkkurs.

2017: Fagfellevurdering. Artikkel. Norsk Pedagogisk Tidsskrift. 

2017: Pedagogstudentene: Nominert til beste underviser

2016: HSN seminar:Conversation as a tool for prof. practice – An interdisciplinary CA-symposium.    

2016: Helskog/Dr. Althorf, St.Mary`s University. Creating a Common World in Education through Philosophical Dialogue. Helskog/K. Van Rossem: Understanding the other. Helskog /K.Van Rossem. The Art of Questioning.

2015 - 2017: Teacher Support Teams. Profesjonslæring, prosjekt ved HBV

2008: Network of Community Designed School Network/ Community Designed Education.  James Nottingham, Bill Martins og Dr. John Edwards utarbeidelse av ny visjon for Hogsnes skole, Tønsberg kommune. Observatør (MA studentarbeid) og deltager på seminarer fra UiO, ILS. 

2006 – 2008: Lærende Nettverk – Høgskolen i Vestfold og Vestfold fylkeskommune. Initiativtager og leder av Skagerak International Schools deltagelse i nettverket.  Skagerak samarbeidet med Ramnes skole, Virik og Vesterøy skoler.         

1996 – 1999: Nærmiljøprosjektet: Miljøskapende tilrettelegging. Initiativtager og leder av nærmiljøgruppe med fokus på: tilhørighet, trivsel og trygghet i nærmiljøet.  

1998: Norsk nettverk av helse- og miljøkommuner. Helse og miljøkonferansen i Tønsberg 21.-23. oktober. Framlegg Hotel Klubben, 

Publikasjoner

Asplin & Lingås, (2016). Mål og mening – danning på ungdomstrinnet. I Lingås & Høsøien (red.). Utdanningsvalg – identitet og danning. Oslo: Gyldendal Akademisk. (Nivå 1)

Asplin & Lie (2015). Overganger for et helhetlig opplæringsløp. I Pedagogikk og elevkunnskap i grunnskolelærerutdanningen. PEL i GLU. Høihilder & Gulbrandsen (red.). Oslo: Gyldendal Akademisk. (Kap. i undervisningsbok for lærerutdanningen)