I min doktorgrad undersøker jeg hvordan lærere kan bruke mikrobloggingsverktøyet Talkwall (utviklet ved UIO) didaktisk for å få flere elever involvert i klasseromsdialoger som er spesielt produktive for læring. I tillegg til dialogisk pedagogikk og didaktisk bruk av digitale verktøy i undervisning og læring, er jeg særlig opptatt av metodologi og metode.
Ansvarsområder
Undervisning
- Relasjonskompetanse og livsmestring (masteremne, grunnskolelærerutdanningen)
- Pedagogikk og elevkunnskap (syklus I og II, grunnskolelærerutdanningen)
- Pedagogikk som fag og vitenskap (emne i master i pedagogikk)
Veiledning
- Masterstudenter i grunnskolelærerutdanningen (GLU)
Annet
- Fagteamkoordinator for pedagogikk og elevkunnskap i Porsgrunn
CV
Relevant arbeidserfaring
2023: Førsteamanuensis, Institutt for pedagogikk, Universitetet i Sørøst-Norge.
2020-2022: Førstelektor, Institutt for pedagogikk, Universitetet i Sørøst-Norge. Vikarierte som instituttnestleder første halvdel av 2022.
2016-2022: Stipendiat, Institutt for pedagogikk, Universitetet i Oslo
2012-2016: Lærer på ungdomstrinnet
2004-2012: Assistent i SFO og lærer på barnetrinnet
Verv
2021-2022: Medlem i HIUs kvalitetsråd