Jonas Karlsen Åstrøm

Jonas Karlsen Åstrøm

Timelærer

USN Handelshøyskolen
Institutt for industriell økonomi, strategi og statsvitenskap
Campus Drammen ()
Seksjonsleder i Multiconsult i Oslo. I sluttfasen av en doktorgrad i tjenesteinnovasjon i opplevelsesbasert reiseliv med fokus på tematisering som innovativt markedsverktøy. Har tidligere vært emneansvarlig og foreleser i markedsføring ved Høgskolen i Innlandet i Lillehammer, samt gjesteforeleser i opplevelse.

Ansvarsområder

Undervisningsansvar for

  • Opplevelsesøkonomi

CV

Utdanning

2014-2015 Norwegian Research School in Innovation (NORSI), Program for Innovation and Growth (PING)

  • Introduction to Innovation (7.5 ECTS) (BI),  2014
  • Quantitative Methods (CIRCLE, Lund universitet, Sverige), 2014
  • Qualitative Research Methods in Innovation Research (UiS, Norway), 2015

2014, PhD-kurs i vitenskapsteori og forskningsetikk, Høgskolen i Lillehammer

2014 PhD-kurs Innovation processes in services, Høgskolen i Lillehammer

2010 - 2012 Høgskolen i Buskerud, avdeling Hønefoss, Master i økonomiske og administrative fag med spesialisering i markedsføring

2007 - 2010 Høgskolen i Lillehammer, Bachelor i opplevelses- og attraksjonsutvikling

2003 Universitetet i Oslo, nordamerikakunnskap

Arbeidserfaring

2020 Multiconsult, seksjonsleder

2018 - 2019 Multiconsult, Bygg og Eiendom, lederassistent

2014 - 2017 Høgskolen i Innlandet, doktorgradsstipendiat

2012 - 2014 IML – Institutt for Medskapende Ledelse, administrasjonsansvarlig

2011 - 2012 Kunnandi (studentbedrift, HiBu Hønefoss), markedsansvarlig

1997 - 2011 Ulike jobber innen salg og tjenester

Publikasjoner

Åstrøm, J. (2019). “Why Theming? Identifying the Purposes of Theming in Tourism,” Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism. doi:10.1080/1528008X.2019.1658147

Åstrøm, J. (2018), "Exploring theming dimensions in a tourism context", European Journal of Tourism Research, Vol. 20, pp. 5-27.

Åstrøm, J. (2017), “Theme factors that drive the tourist customer experience”, International Journal of Culture, Tourism, and Hospitality Research, Vol. 11 No. 2, pp. 125-141. Highly Commended, 2018 Emerald Literati Awards