USN-blogg på topplista til Forskning.no

Knut Ivar Bjørlykhaug og Esther Ogundipe. Foto
Knut Ivar Bjørlykhaug og Esther Ogundipe når ut til mange med sin blogg om psykisk helse og rus.

To stipendiater ved Fakultet for helse og sosialvitenskap står bak en av de mest leste bloggene til Forskning.no i 2018.

Bloggen «Psykisk helse og rus» blir drevet av Knut Ivar Bjørlykhaug og Esther Ogundipe ved Institutt for helse-, sosial- og velferdsfag.

De skriver om psykisk helse og rus med en uttalt visjon om å bidra til folkeopplysning samt skape og kommentere samfunnsdebatt.

Da Forskning.no gjorde regnskap over lesertallene for sine sine totalt 72 ulike blogger i 2018, seilte Bjørklykhaug og Ogundipes opp som den tiende mest leste.

Deres mest leste innlegg, «– Bli sint!», handler om barn og ungdom som har det vanskelig og hva de selv kan gjøre med det.