De lærer om ledelse, og om hverandre

LEDERKURS: De lærer om ledelse og om hverandre. F.v. faglærer Jarle Løwe Sørensen og studentene Frank Berg og Morten Lødding Sørensen. (Foto: Øivind Munkås, vestviken24.no))

Siden 2014 har mellomledere i offentlige etater i Vestfold kunnet delta i et skreddersydd lederutviklingsstudium på campus Vestfold.

Like viktig som at de offentlige lederne får bedret sin formelle kompetanse, er det at de lærer av hverandre, og om hverandre.

Beredskap

Nå er modul tre av kurset, «Strategisk beredskapsledelse», i gang.

– Det at representanter for politi, fengselsvesen, bufetat (barn, ungdom familie), brann og andre etater kommer sammen er i seg selv veldig positivt, sier faglærer Jarle Løwe Sørensen til vestviken24.no.

– Representanter for de ulike etatene treffes ikke så ofte i det daglige, men de problemstillinger de møter i studiet deler de ofte i hverdagen, sier han.

Les hele reportasjen hos vestviken24.no