Samarbeidet med NSF Hopp utvides

UTVIDER AVTALE: F.v: Dekan Hans Anton Stubberud, sportssjef Clas Brede Bråthen, visedekan Therese Dille. Foto
UTVIDER AVTALE: F.v: Dekan Hans Anton Stubberud, sportssjef Clas Brede Bråthen, visedekan Therese Dille. (Foto: Nils A. Kalve)

USN Handelshøyskolen og Norges Skiforbund har undertegnet en ny avtale frem til 2022. Dermed fortsetter samarbeidet som startet i 2016.

Frem til nå har avtalen omfattet utdanning av ledere i NSF Hopp.

Den nye avtalen inkluderer også FoU-virksomhet (forskning og utvikling).

I samarbeid med Norges Skiforbund skal USN Handelshøyskolen utvikle strategi- og lederutdanninger og relevant FoU-arbeid til norsk toppidrett.

Det vil være et særlig fokus på hvordan kvinner i sterkere grad kan involveres i hoppsporten.

– Skiforbundet ønsker å se en videreutvikling innen strategi og ledelsesfeltet i et tettere samarbeid mellom USN Handelshøyskolen, egen organisasjon, og samfunns- og næringsliv for øvrig, sier sportssjef Clas Brede Bråthen.

Visedekan Therese Dille sier utgangspunktet for samarbeidet er at det skal bidra til å styrke både USN Handelshøyskolen og NSF Hopp.

– For USN Handelshøyskolen vil det være særlig interessant å se på ledelsesaspektet, både med hensyn til ledelse av idrettsutøvere og planlegging og gjennomføring av eventer. I november kommer det også ut en forskningsbasert antologi i Eventledelse, med redaktører og flere bidragsytere fra USN Handelshøyskolen. Forskningssamarbeid med NSF Hopp vil bidra til å styrke dette forskningsområdet for fakultetet, sier Dille.

LES OGSÅ: Hopplandslaget på skolebenken