Tok eksamen med torgarrangement

Studenter tok eksamen på torgarrangement i Larvik. Skjermdump fra NRK

20 tredjeårs-studenter i innovasjon og entreprenørskap arrangerte utendørsdag på torget i Larvik, som eksamensoppgave.

Førsteamanuensis Birgit Apenes Solem ved HSN Handelshøyskolen sier det er studentene selv som har stått for planleggingen og gjennomføringen av arrangementet.

Hun forteller at arrangementet fungerer som en slags forskningsbasert undervisning.

– Det vi ønsket å fokusere på var opplevelsesbasert handel. I dag er det veldig lett å handle på nett og få levert ting rett hjem i postkassaen. Da mister du jo handelsopplevelsen, så det er den vi har ønsket å gjenskape.

Se TV-reportasjen fra NRK Østafjells her

Studentene i reportasjen tar bachelor i økonomi og ledelse på campus Vestfold, med Innovasjon og entreprenørskapsledelse som spesialisering.