USN med på å finne grønn gründer

På bilde (f.v) Cecilie Brunsell fra Næringsforeningen. Rotarymedlemmene Arild D. Lauritzen, Kari Lien og juryleder Erik Dalheim. Trond Ingar Østgaard fra Universitetet i Sørøst-Norge og Kiwi-gründer Tor Kirkeng.
HVEM ER GRØNN GRÜNDER 2020? F.v: Cecilie Brunsell fra Næringsforeningen. Rotarymedlemmene Arild D. Lauritzen, Kari Lien og juryleder Erik Dalheim. Trond Ingar Østgaard fra Universitetet i Sørøst-Norge og Kiwi-gründer Tor Kirkeng.

USN Handelshøyskolens Trond I. Østgaard er sentral i arbeidet med å finne grønne gründere i Drammen.

Også i år deler Drammen Rotaryklubb ut 30.000 kroner til en bedrift eller enkeltperson som viser innovative og nyskapende takter

Prisen, som har fått navnet «Grønn Gründer», er forankret i FNs bærekraftmål. Den skal deles ut under hovedarrangementet i Gründeruka i Drammen 17. november. Juryen søker kandidater blant enkeltpersoner, grupper og private og offentlig eide bedrifter i Lier, Øvre Eiker og Drammen.

– Prisen skal bidra til at næringslivet i vår region utvikler seg i grønn og bærekraftig retning. Den skal oppmuntre til å skape bærekraftige arbeidsplasser, stimulere til å delta i det grønne skiftet og ta FNs bærekraftmål «hjem», sier Erik Dalheim (bildet) som er leder av juryen og medlem av Drammen Rotaryklubb.

Arbeidslivskoordinator Trond I. Østgaard ved USN Handelshøyskolen er USNs representant i juryen.  Les mer her.