– Bærekraftig omstilling, hver dag

Ragne Brekke Hvidsten

Prosjektrådgiver Ragne Brekke Hvidsten er en del av USN sitt Senter for bærekraftig omstilling (SBO). Hun er opptatt av at relevans og ressurser.

Ragne er født på Kongsberg, hvor hun også bor nå. Hun er i gang med en mastergradsutdanning innen prosjektledelse og PR og strategisk kommunikasjonsledelse. Hun har tidligere jobbet som journalist, og også som kommunikasjonsrådgiver i Statens vegvesen, Vegdirektoratet, Kongsberg kommune og her hos oss.

– Hva trakk deg mot å jobbe i senter for bærekraftig omstilling (SBO)
– Muligheten til å bygge opp et nytt senter sammen med dyktige fagfolk innenfor et spennende tema.

– Noen visjoner du vil trekke fram?
– At interne og eksterne interessenter må oppleve senteret som relevant og som en ressurs i sitt arbeid.

– Hvilke utfordringer vil du trekke fram?
– Senteret skal legge til rette, utvikle kompetanse og jobbe for bærekraftig omstilling hver dag, ikke for andre, men sammen med andre.

– Hvilken bakgrunn har du?

– Jeg er i gang med en mastergradsutdanning innen prosjektledelse og PR og strategisk kommunikasjonsledelse. Tidligere har jeg jobbet som journalist, og også som kommunikasjonsrådgiver i Statens vegvesen, Vegdirektoratet, Kongsberg kommune og USN.

– Hva gjør du når du tar helt fri?
– Da er jeg gjerne på farta. Går tur på beina eller på ski. I sola eller under månen. Av og til alene, men aller helst sammen med familien eller gode venner.