Publikasjon om bærekraftig utdanning

Yeron: Education for a more sustainable world. Illustration.

Utdanning og bærekraft er tema i siste utgivelsen til Young Europene university network. Artikkelen fra USN forteller om emnet «Innovasjon i team».

Artiklene i publikasjonen handler om hva vi anser som suksess når vi snakker om utdanning og bærekraft. Hvordan blir bærekraft integrert i læreplan og hvordan kan akademia sikre bærekraftkompetanse som det er behov for i morgen?

Studiet «Innovasjon i team» fokuserer på tverrfaglige samarbeid om bærekraftig innovasjon og et valgemne som tilbys til studenter på flere enn 10 studieprogram. Studentene blir satt sammen i tverrfaglige team og kobles til en offentlig eller privat virksomhet som ønsker å løse egne bærekraftsutfordringer sammen med studenter og vitenskapelige ansatte.

Innovasjon er en modell for samarbeid mellom studenter, arbeidsliv og vitenskapelige ansatte. Les mer om dette og de andre artiklene i «What can we learn from young european researchers universities?»