Rønnaug og Bjarne snakker om kjønn - Episode 13 er nå ute

I denne podkasten snakker Rønnaug Sørensen og Bjarne Isaksen om om kjønn og kjønnsforskning.

Rønnaug er førstelektor i samfunnsfag. Utdannet sosiolog og har blant annet forsket på seksuell trakassering, tv-serien SKAM, kjønn i barnehagen og forebyggende helsearbeid. Hun underviser i samfunnsfag i lærerutdanningen hvor hun nå arbeider med særlig fokus på "Demokrati og medborgerskap" og  "Livsmestring og folkehelse". Hun underviser også i emne "Kropp, ulikhet og livsmestring".

Bjarne Isaksen er førstelektor i pedagogikk og arbeider med grunnskolelærerutdanning. Han er utdannet i musikk, pedagogikk og norsk, og har arbeidet mye med mangfold i skolen og kulturlivet.  Han forsker på estetikk, kreativitet, deltakelse og inkludering.