Bakke, J. O. & Lindstøl, F. (red.) (2022). Undervisningens dramaturgi: Fortellinger og analyser fra klasserommet. Fagbokforlaget
Bakke, J. O. (2022). «Det jeg vil snakke om binder romanen til livet» – om skjønnlitterære, digitale leseoppdrag til Koke Bjørn. Nordic Journal of Literacy Research, 8(2). Doi.org/10.23865/njlr.v8.3344
Møller-Skau, M. & Lindstøl, F. (2021). Arts-based teaching and learning in teacher education: "Crystallising" student teachers` learning outcomes through a systematic literature review. Teaching and Teacher Education. Doi 10.1016/j.tate.2021.103545
Bakke, J. O., Lindstøl, F., & Knudsen, K. N. (Eds.). (2021). Et temanummer om dramaturgi i didaktiske kontekster. Journal of Research in Arts and Sports Education, 5(2). Doi 10.23865/jased.v5.3257
Bakke, J. O. & Lindstøl, F. (2021). “For a few minutes I could pretend I was someone else” – a study of multiple approaches to fiction reading activities. Journal for Research in Arts and Sports Education, 5(2). Doi 10.23865/jased.v5.2628
Bakke, J. O. & Lindstøl, F. (2021). Ser du gorillaen i rommet? Om å undervise i observasjon ved bruk av fiksjonalisering. Journal for Research in Arts and Sports Education, 5(2). Doi 10.23865/jased.v5.2630
Kverndokken, K., Bakke, J. O. & Budal, I. B. (2021). 101 grep om grammatikk. Om språket som system og språket i bruk. Fagbokforlaget.
Bakke, J. B. & Lindstøl, F. (2021). Chasing fleeing animals – on the dramaturgical method and the dramaturgical analysis of teaching. Research in Drama Education: The Journal of Applied Theatre and Performance, Doi org/10.1080/13569783.2021.1885370
Bakke, J. O. (2019). Skriveforløpets dramaturgi : å iscenesette et skriveoppdrag — En kvalitativ studie av skriveundervisning i norsk, samfunnsfag og naturfag på 7. trinn, gjennomført i Normprosjektet. (Doktorgradsavhandling). Universitetet i Sørøst-Norge, Horten. https://openarchive.usn.no/usn-xmlui/handle/11250/2582386
Bakke, J.O. & Kverndokken, K. (2017). Den skal tidlig krøkes – om bruk av visuelle metaforer og modeller som medierende redskap i en begynnende skriveundervisning. I N. Askeland, K. Kverndokken & H. H. Siljan (Red.) Kvalitet og kreativitet i klasserommet – ulike perspektiver på undervisning. Bergen: Fagbokforlaget.
Bakke, J. O. & Kverndokken, K. (2018). "Det står jo ikke det jeg ser" - om barns visuelle tekstkompetanse i møte med bildeboka". I K. Kverndokken (Red.) 101 litteraturdidaktiske grep - om å arbeide med skjønnlitteratur og sakprosa. Bergen: Fagbokforlaget/LNU-s skriftserie.
Bakke, J. O., Lindstøl, F. & Moe, M. (2018). 14 skrivegrep i boka. I K. Kverndokken (Red.) 101 litteraturdidaktiske grep - om å arbeide med skjønnlitteratur og sakprosa. Bergen: Fagbokforlaget/LNU.
Fauskanger, J & Lindstøl, F (2019). "Det ser ut som om de har glemt alt vi gjorde i forrige uke” - om samtaler og kvikkbilder som brobyggere mellom praktiske erfaringer og matematikkfaget. I K. Kverndokken, L. Karlsen & E. Klaveness (Red.) 101 grep for å aktivisere elver i matematikk: matematikkdidaktikk i teori og praksis. Bergen: Fagbokforlaget.
Lindstøl, F. (2017). Fra tekst til episode – en dramaturgisk analyse av lærerens undervisning. I K. Kverndokken, N. Askeland & H. H. Siljan (Red.), Kvalitet og kreativitet i undervisning (s. 145-168). Oslo: Fagbokforlaget.
Lindstøl, F. (2017). Mellom risko og kontroll – Lærerutdanneres bruk av eksplisitt modellering i undervisningen. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 3 (1), 1–19. Doi 10.23865/ntpk.v3.734
Lindstøl, F. (2018). Mellom risiko og kontroll – dramaturgiske perspektiver på lærerutdanneres undervisning. (Ph.d. avhandling). Høgskolen i Sørøst-Norge, Horten. https://openarchive.usn.no/usn-xmlui/handle/11250/2564049