Alessia Marzano, veileder og student

Emne 2: Karriere, karrierevalg og karriereveiledning – teoretiske perspektiv

Drammen - Deltid

Vi tilbyr et masterstudium i karriereveiledning. Det er mulig å søke opptak til enkeltemner og ta eksamen i dette uten å være tatt opp på hele masterprogrammet.

• Søknadsfrist: Utløpt

Studieinformasjon

• Studiested: Drammen
  • Studienivå: Emner
  • Progresjon: Deltid
  • Studieretning: Emne 2: Karriere, karrierevalg og karriereveiledning – teoretiske perspektiv
  • Oppstart: Ikke fastsatt
  • Studieopplegg: Samlingsbasert
  • Studiepoeng: 15
  • Søkekode: 6160
  • Antall semester: 1
  • Undervisningsspråk: Norsk
  • Antall studieplasser: 3
Vis flere keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Hvorfor ta et masteremne i karriereveiledning?

Vi tilbyr flere masteremner fra vår master i karriereveiledning som enkeltemner.

Forutsatt at du avlegger og består eksamen i enkeltemnet, kan du senere bygge videre til en full master i karriereveiledning, les mer undere videre utdanningsmuligheter.

Masteremnet Karriere, karrierevalg og karriereveiledning – teoretiske perspektiv er Emne 2 fra masteren.

Samlingsuker vår 2023

• 1. samling: 25/1, 26/1 og 27/1
  • 2. samling: 8/3, 9/3 og 10/3
  • 3. samling: 19/4 og 20/4

Emneplan og litteraturliste for vår 2023 publiseres på nett 1. desember.

MERK: Emneplanen har nylig blitt revidert, og tidligere navn på emnet var «Karriereutvikling og karriereveiledning i forandring» - derfor er det dette navnet som står på sist publiserte emneplan.

Videre utdanningsmuligheter

Forutsatt at du avlegger eksamen i fordypingsemnet, kan du senere bygge videre til en full master i karriereveiledning. Merk at bestått eksamen på en eller flere moduler ikke gir studieplass på masterprogrammet. Dersom du senere ønsker å få en full mastergrad, må du søke opptak til masterstudiet og søke innpassing av avlagte eksamener etter at du eventuelt har fått opptak på programmet.

Opptakskrav

Fullført og bestått bachelorgrad eller tilsvarende og minst to års relevant yrkespraksis.

For høstens opptak er det ingen poengberegning og løpende opptak fram til studiet er fulltegnet.

Har du spørsmål?

Flere av våre tilsvarende studietilbud