Studenter fra executive master

Coaching og ledelse

Porsgrunn - Deltid

Coaching skaper bevissthet om dine muligheter som leder, hvilke konsekvenser din måte å kommunisere på har og på hvilke områder du kan utvikle dine kommunikasjonsferdigheter.

• Søk opptak fra: 01. Mar 2025
Legg varsel i kalenderen min

Studieinformasjon

• Studiested: Porsgrunn
  • Studienivå: Videreutdanning
  • Progresjon: Deltid
  • Oppstart: Høst 2025
  • Studieopplegg: Samlingsbasert
  • Studiepoeng: 15
  • Kostnader: Kr. 26.500,- inkl. eksamensavgift Semesteravgift kommer i tillegg.
  • Søknadsfrist: Fortløpende opptak til studiet er fulltegnet.
  • Antall semester: 1
  • Undervisningsspråk: Norsk
Vis flere keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Samlinger i Porsgrunn

Studiet gjennomføres med åtte undervisningsdager fordelt på fire samlinger á to dager. Alle dager kl. 0900-1600.

Undervisningsdatoer høsten 2025 kommer

tudiet avsluttet med individuell skriftlig hjemmeeksamen over 72 timer. To obligatoriske oppgaver må være godkjent før eksamen kan avlegges.

Dette er coaching og ledelse

Emnet gir deg økt for forståelse for og erfaring med hvordan ledere kan benytte coaching som verktøy i den praktiske lederhverdagen.

Hvorfor coaching og ledelse?

Du vil få innsikt i vitale menneskelige prosesser på individ- og gruppenivå knyttet til endring og utvikling i organisasjoner.

Du vil lære å bruke coaching som strategi til å kunne arbeide systematisk og strukturert med organisasjonsutvikling.

Hva slags jobb får du?

Studiet passer for personer som i sin daglige jobbutøvelse opplever behov for en utdyping innenfor temaet coaching og ledelse. Emnet kan brukes som fordypning i en bachelorgrad.

Dette lærer du hos oss

• Prestasjonshjelp – hvordan gjøre andre gode?
  • Coaching i teori og praksis
  • Atferdskunnskap og coachingferdigheter: Intuisjon, speiling, lytting og kroppsspråk
  • Positiv angst og vanskelige følelser – årsaker og muligheter
  • Kognitiv atferdsterapi – hva er det og hvordan bruke det i praksis
  • Medarbeiderskap og coaching i lederrollen
  • Tilrettelegging av konstruktive gruppeprosesser
  • Refleksjon og læring – individ- og gruppenivå
  • Selvledelse og superledelse

Årsstudium i ledelse

Coaching og ledelse er et obligatorisk kurs i Årsstudium i ledelse, men kan også tas som et enkeltstående kurs. Se andre kurs innen lederutdanning

Søknadsfrist og opptak

Kvalifiserte søkere tas opp (uten rangering) fortløpende inntil 3 uker før studiestart. Er det ledige plasser etter søknadsfristens utløp tar vi opp studenter frem til studiestart. Ved oversøking får søkere informasjon om venteliste.

Emneplan

En emneplan beskriver det faglige innholdet i emnet og hvilket læringsutbytte du skal ha av å ta nettopp dette emnet. Her finner du også pensumlister og annen informasjon om gjennomføringen.

Lenke til sist publiserte emneplan

Opptakskrav

Generell studiekompetanse + minimum 2 års arbeidserfaring (dokumenteres med arbeidsattester).

Dersom du ikke har generell studiekompetanse, kan Realkompetanse vurderes.

Har du utdanning fra et land utenfor Norden må du sende riktig dokumentasjon på dette, samt dokumentere at du dekker språkkrav i norsk og engelsk for å studere i Norge.

Flere av våre tilsvarende studietilbud

Studiested
Studieopplegg info

Hvor og hvordan undervisning gjennomføres i studiet.

Progresjon info

Forventet framdrift i studiet. Heltid er studier med full studieprogresjon (60 studiepoeng per år, 30 studiepoeng per semester). Deltid er studier med mindre enn full studieprogresjon (færre enn 60 studiepoeng per år eller 30 studiepoeng per semester).

Oppstart
Drammen