Markedsføring

Markedsføring

Kunnskap om strategisk posisjonering i markedet er viktig for å maksimere ytelse, både for virksomheter og for virksomheters kunder.

Studienivå
Etter- og videreutdanning
Søknadsfrist
15.01.2018
Studiepoeng
7,5
Oppstart
Vår 2018

Dette er Markedsføring

Formålet med studiet er å gi deltakerne en innføring i markedsføring og en bred presentasjon av dette vidtfavnende fagområdet. Sentralt i studiet er valg av målgrupper i markedet, og å skaffe, bevare og øke antall kunder ved å skape, levere og kommunisere den største verdien for kunden.

Dette lærer du hos oss

  • Markeds- og kundeorientering
  • Markedsføringens arbeidsbetingelser og strategiske forankring
  • Segmentering, differensiering og posisjonering
  • Kjøpsatferd i forbruker- og bedriftsvaremarkeder
  • Produktutvikling
  • Merke- og omdømmeledelse
  • Markedskanaler, prissetting og markedskommunikasjon

Undervisningsdatoer

Opptakskrav

Opptakskrav er generell studiekompetanse og minimum to års arbeidserfaring. Realkompetanse kan vurderes.

Kvalifiserte søkere tas opp (uten rangering) fortløpende til studiet er fulltegnet.

Er det ledige plasser etter søknadsfristens utløp tar vi opp studenter frem til studiestart. Ved oversøking får søkere informasjon om venteliste.

Søkere som har utenlandsk utdanning fra land utenfor Norden, må dokumentere at de oppfyller krav til norsk- og engelskkunnskaper.

Opptakskrav er hjemlet i forskrift om opptak til Høgskolen i Sørøst-Norge.

Studieinformasjon


Samlingsbasert – Drammen


Bli student
BLI STUDENT
Vi gir deg kunnskap for fremtiden!
studentbolig
STUDENTBOLIG
Studentsamskipnaden tilbyr boliger på alle våre campus
Våre campus
CAMPUS
Mer informasjon om våre studiesteder
Studentenes A-B-C
STUDENTENES ABC
Det du trenger å vite som ny student