Studiespesialisering i markedsføringsledelse
Spesialiseringen i markedsføringsledelse tar utgangspunkt i markedsføringsfagets strategiske funksjons- og beslutningsområder. Kombinasjonen markedsføring og strategi- og ledelsesfag gir deg mulighet til å søke mange utfordrende stillinger i små, mellomstore og store bedrifter. Spesialiseringen er spesielt egnet for deg ønsker å jobbe med markedsanalyse og markedsstrategi eller som ønsker å jobbe innen reklame og media.
Ønsker du en jobb i videregående skole, gir dette masterstudiet kombinert med pedagogisk utdanning muligheter for tilsetting som lektor.
For hver av spesialiseringene gjelder også følgende:
- Hver spesialisering (major) består av fem faglige spesialiseringsemner (a 7,5 studiepoeng) som gir deg stor faglig fordypning innen egen spesialisering. Emnene på annet semester bygger på emner første semester, noe som gir en naturlig faglig progresjon.
- Til hver spesialisering hører det pakker av faglige støtteemner (minors) hver bestående av tre emner (a 7,5 studiepoeng). Støtteemnene ligger på tredje semester og bidrar til faglig bredde. Du velger enten en pakke med støtteemner eller å dra på utveksling i tredje semester. I så fall velges emner ved utveklingsuniversitetet som støtteemner.
- Du tar to metodeemner – ett generisk metodeemne som er felles for alle spesialiseringer første semester og ett spesialiseringsspesifikt metodeemne annet semester (a 7,5 studiepoeng).
- Forprosjektet utgjør 7.5 studiepoeng og er først og fremst et teori- og litteraturstudium som er ment å danne grunnlag for masteravhandlingen. Forprosjektet utarbeides tredje semester.
- Masteravhandlingen utgjør 30 studiepoeng og utarbeides fjerde semester. Det er et større selvstendig teori- og metodeforankret forskningsarbeid hvor du får mulighet til å fordype deg i et selvvalgt teori- og problemområde.