Informatikk og automatisering Y-vei

Informatikk og automatisering er en av studieretningene i vår bachelor i elektro. Liker å programmere og ønsker du en karriere som dataingeniør, eller synes du det er spennende med automatiseringssystemer? Y-veien er et spesielt tilbud til deg som har fagbrev.

Hva er Y-veien?

Y-veien er ingeniørstudier for deg med yrkesfaglig utdanning og relevant fagbrev. Har du generell studiekompetanse søker du a-veien.

Y-veien er et faglig og pedagogisk opplegg som bygger på din yrkesfaglige bakgrunn. Som ferdig utdannet fagarbeider sitter du med solid erfaring og kunnskaper som trengs i et fagområde hittil dominert av teoretikere. Med y-veien trenger du ikke å ta ekstra fag, sommerkurs eller tilsvarende. Fagene du mangler er bygget inn i studiet, samtidig som vi har fjernet det du allerede har lært gjennom din yrkesfaglige utdanning.

Har du generell studiekompetanse, men mangler fordypning i matematikk og fysikk, kan vi hjelpe deg med disse tilbudene: