Student Magdalena Myrvang

Lean og kvalitetsledelse

Drammen - Deltid

Har dine brukere samme opplevelse av kvalitet som det din virksomhet har? Studiet er basert på grunnleggende moderne ledelsesverktøy og hovedelementene i kvalitetsledelse (TQM) og Lean og har fokus på kontinuerlig forbedring.

• Søknadsfrist: Utløpt

Studieinformasjon

• Studiested: Drammen
  • Studienivå: Videreutdanning
  • Progresjon: Deltid
  • Oppstart: Ikke fastsatt
  • Studieopplegg: Samlingsbasert
  • Studiepoeng: 15
  • Kostnader: Kr. 25.900,- inkl. eksamensavgift Semesteravgift kommer i tillegg.
  • Søknadsfrist: Utløpt
  • Antall semester: 1
  • Undervisningsspråk: Norsk
Vis flere keyboard_arrow_down keyboard_arrow_up

Samlinger og organisering i Drammen

Studiet gjennomføres med 4 samlinger á 2 dager, totalt 8 undervisningsdager. Hver samling vil være en kombinasjon av forelesninger, studentaktiviteter, muntlige presentasjoner og diskusjoner.

Undervisningsdatoer høsten 2023

• Mandag 25. og tirsdag 26. september
  • Mandag 23. og tirsdag 24. oktober
  • Torsdag 30. november og fredag 1. desember
  • Mandag 8. og tirsdag 9. januar 2024

Alle dager kl. 0900-1600

Underveis i studiet skal det gjøres 3 obligatoriske innleveringsoppgaver med påfølgende muntlig fremføring. En individuell hjemmeoppgave over 1 uke utgjør eksamen. Oppgaven baseres på de tre innleverte oppgavene. Eksamensoppgaven leveres ut rett etter siste undervisningsdag.

Hvorfor kvalitetsledelse og forbedring?

I dette studiet lærer du hvordan man kvalitetssikrer effektive systemer for vare- og tjenesteproduksjon samt hvordan systemene ledes, vedlikeholdes og forbedres. Studiet fokuserer på kontinuerlig kvalitets- og forbedringsarbeid i virksomheter, samt hvordan man i en kvalitetskontekst kan gjennomføre grunnleggende kultur- og organisasjonsendringer for å høyne kvalitet.

Studiet kan inngå i årsstudium i ledelse.

Dette lærer du hos oss

• Anvende, vedlikeholde, lede og forbedre kvalitetssystemer i en virksomhet
  • Analysere ulike former for kvalitetsutvikling og kontinuerlig forbedring
  • Lede mindre TQM og Lean aktiviteter
  • Å bidra i større forandrings- og utviklingsprosjekt i en kvalitetskontekst

Søknadsfrister og opptak

Kvalifiserte søkere tas opp (uten rangering) fortløpende til studiet er fulltegnet. Er det ledige plasser etter søknadsfristens utløp tar vi opp studenter frem til studiestart. Ved oversøking får søkere informasjon om venteliste.

Emneplan

En emneplan beskriver det faglige innholdet i emnet og hvilket læringsutbytte du skal ha av å ta nettopp dette emnet. Her finner du også pensumlister og annen informasjon om gjennomføringen.

Lenke til sist publiserte emneplan

Opptakskrav

Generell studiekompetanse + minimum 2 års arbeidserfaring (dokumenteres med arbeidsattester).

Dersom du ikke har generell studiekompetanse, kan Realkompetanse vurderes.

Har du utdanning fra et land utenfor Norden må du sende riktig dokumentasjon på dette, samt dokumentere at du dekker språkkrav i norsk og engelsk for å studere i Norge.

Flere av våre tilsvarende studietilbud

Studiested
Studieopplegg info

Hvor og hvordan undervisning gjennomføres i studiet.

Progresjon info

Forventet framdrift i studiet. Heltid er studier med full studieprogresjon (60 studiepoeng per år, 30 studiepoeng per semester). Deltid er studier med mindre enn full studieprogresjon (færre enn 60 studiepoeng per år eller 30 studiepoeng per semester).

Oppstart
Porsgrunn